• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är min Rolex värd?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har inte läst hela tråden, men yttre skick är väl vad man skulle kunna kalla standardskick för modellen. Med en vettig polering, nytt glas och ren tavla verkar de kosta 70' i Sverige? Folk ser inte skillnad på skick om vi är uppe i denna standard.
Vad tror du att det skulle kosta med polering, nytt glas och ren tavla?

Jag ärvde klockan för 10 år sedan men har haft den liggandes fram tills nu, jag är behov av att köpa lägenhet och behöver handpenning, det är därför jag går i sälj tankar nu!

Tja, det är nog inte lönsamt att investera i service, polering etc. Vi är nog alla ganska eniga om prisbilden. Snart är du uppe i 20 inlägg och kan lägga ut den här om du inte redan fått massa PM av intresserade köpare. Du kan lätt kolla kaplans senaste auktioner och se vad liknande gått för. Det är alltid lite trögare att sälja på sommaren. Vill du sälja nu så får du säkert runt 60 av någon här +/- 5 tkr beroende på skick.

Vad tror du att det skulle kosta med polering, nytt glas och ren tavla?
Ett antal tusenlappar. Behöver tavlan bytas närmar vi oss 10'. Det jag tror är bäst är att antingen lägga upp den som den är på traderaauktion eller här för 60'. Får du dåligt napp här kan man överväga polering, men lite pengar i sjön iom att den ingår i basservicen men kan hjälpa folk att se potentialen.

Spontant känns 60k lågt. Jag hade nog låtit serva den med en lätt polering. Efter det tror jag inte att det varit svårt att sälja den här för 70k+

Jag ärvde klockan för 10 år sedan men har haft den liggandes fram tills nu, jag är behov av att köpa lägenhet och behöver handpenning, det är därför jag går i sälj tankar nu!

Det är inga konstigheter om du har 0 band till klockan . MEN, ångesten som KAN infinna sig efter några veckor eller om flera år, över att ha sålt den, är nog inte rolig.
Personligen hade jag hårdsparat några månader extra till handpenning för att behålla klockan. Visserligen är jag kär i klockor och andra fina ting med personlig historia.
Behöver du verkligen, verkligen lägenheten så mycket att arvegodset ska vandra vidare eller Vill du bara köpa lägenheten såå mycket?

Slutsats; Behåll den och sälj/panta den enbart om du på riktigt Behöver pengarna.

Tänk 10 extra gånger!

Riktigt fin jag hade inte sålt den om jag verkligen inte va tvungen men det är ju givetvis upp till dig. :)

Fint arvegods!
Som flera andra har skrivit så borde du få 55000-60000 för den som den är nu.
Blev själv lite sugen på att köpa den, men jag måste sälja en klocka först :banghead:

Jag är också svag för DD. Haft två jag sålde då de var "blingade" vilket inte var min grej i praktiken. Är lite "budsugen" nu.

Glöm inte att service i bästa fall tar 5-7 veckor. Så här under sommaren kan det bli 5-7 veckor från det att någon urmakare kommer tillbaka från semestern. Behöver de beställa någon del tar det några veckor till. Så behöver du pengarna inom närmaste månaderna så sälj den "as is".

Trevlig klocka men ett tråkigt sätt att få den på. Jag beklagar!

Med det sagt hade jag funderat både 2 och 3 ggr innan jag sålde.

Lite skumt att när andra arvetrådar dykt upp som inte gäller Rolex så låter det ofta: sälj den och köp något annat om du inte gillar den. Varför är det här annorlunda? Behöver TS pengarna till en bostad så är det väl ingen dum idé att avyttra?
Jag personligen har svårt att göra mig av med arvegods oavsett fabrikat , men här verkar det spela roll.

Lite skumt att när andra arvetrådar dykt upp som inte gäller Rolex så låter det ofta: sälj den och köp något annat om du inte gillar den. Varför är det här annorlunda? Behöver TS pengarna till en bostad så är det väl ingen dum idé att avyttra?
Jag personligen har svårt att göra mig av med arvegods oavsett fabrikat , men här verkar det spela roll.

För mig hade märket på klockan inte spelat någon större roll. Men om jag, som klockintresserad, hade fått ärva en lite finare klocka hade jag nog tyckt att det var extra roligt iom mitt intresse.

Även jag har svårt att göra mig av med arvegods. Men känner du inget behov av att äga den så sälj den och köp lägenheten istället

Trådar som denna gör ju att man undrar vad mer folk har i sina byråer..
Säger samma som @Compiss skicka in klockan på en service och använd den, kanske är lite roligare än att ha den i lådan?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp