• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är min Rolex värd?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ett tips i all välmening:
Låt inte detta bli en indirekt auktionstråd. Det är inte tillåtet här på forumet.

Jag vill passa på att gratulera till en väldigt fin klocka. Som många andra skriver så förelår jag också att du servar klockar och börjar använda den. Om du inte är i direkt behov av pengar det vill säga.

Ett tips i all välmening:
Låt inte detta bli en indirekt auktionstråd. Det är inte tillåtet här på forumet.

Jag vill passa på att gratulera till en väldigt fin klocka. Som många andra skriver så förelår jag också att du servar klockar och börjar använda den. Om du inte är i direkt behov av pengar det vill säga.
Jag håller med, behåll den och njut av en fin klocka!

När du startade tråden för fyra sedan så skrev ett par stycken att klockan var värd 60kkr. Nu har du bud på 93kkr, låt oss säga 100kkr. Grattis du har gjort 10kkr per år, utan att använda klockan! Är du stolt?

Senast ändrad:
Hade du tänkt sälja klockan?
200D2D02-B15B-4582-AC3C-C069C2DFF547.png

Varför sån ton angående att han bumpar upp sina inlägg för att kunna sälja klockan? Töntigt att hata, lycka till med försäljningen!
För att det fyller forumet med totalt meningslösa skräpinlägg (även kallat spam), man får notiser från gamla trådar man följer bara för att upptäcka att det är ytterligare ett "snyggt!" från en nyregistrerad användare osv. Jag förstår i och för sig inte riktigt vad det är tänkt att en begränsning på 50 inlägg skulle göra men såååå svårt är det inte att åtminstone försöka anstränga sig för att bidra till forumet på något sätt. Det kräver ingen som helst förkunskap utan kan t.ex. vara något så enkelt som ett välkomponerat inlägg i valfri tråd (som består av mer än ett ord), en bild i vad gör du och din klocka? etc.

Som någon skrev tidigare så är det ett väldigt billigt pris att betala för att få annonsera gratis på ett entusiastforum och om man inte orkar bemöda sig med att bjuda till lite för att senare kunna få ta del av fördelarna så finns det gott om andra försäljningskanaler. :)

Edit: Sen behöver man så klart inte vara otrevlig eller dryg och såga användaren vid fotknölarna utan det räcker med att anmäla inläggen och låta moderatorerna göra sitt jobb.

Haha jaa men alla mina inlägg raderades såklart... så får sälja på blocket istället..

Ja, medlemmar här är superöverkänsliga mot att fler medlemmar vill in här och sälja klockor. Jag ber om ursäkt för det å alla deras vägnar, för jag anser det löjligt att man ska hålla ribban så högt mtp generell inläggskvalitet från etablerade medlemmar.

Sänk till 20 inlägg igen så medlemmar som bevakar trådar slipper i-landsproblem eller ta gärna bort spärren helt.

Ja, medlemmar här är superöverkänsliga mot att fler medlemmar vill in här och sälja klockor. Jag ber om ursäkt för det å alla deras vägnar, för jag anser det löjligt att man ska hålla ribban så högt mtp generell inläggskvalitet från etablerade medlemmar.

Sänk till 20 inlägg igen så medlemmar som bevakar trådar slipper i-landsproblem eller ta gärna bort spärren helt.

Det finns en rad säljkanaler utanför KS som passar de som vill ”in och sälja klockor”. Och dom övervakas ofta av samma potentiella köpare som finns här.
Svårt att sätta krav på kvaliteten i de man skriver här, men man kommer långt med ett allmänt intresse för klockor. Det är en bra start.
Säljkanalen på KS bör snarare ses som en bonus för dom som delar ett genuint intresse

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp