Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså, förutom att jag känner sug efter alla möjliga klockor utöver min (likadana) PO för att det är kul med nya klockor så börjar jag känna likadant. Jag älskar min speedy, men samtidigt vill jag oftast (hela tiden) hellre ha min PO.Förr trodde jag 4:
Dykare
Krono
Dress
Gmt
När jag kollar på samling idag så är jag i princip en OWG (plus g-shock vid träning)
Haft samma klocka nu dagligen i ca 4 månader. Känner inget behov av dom andra alls 3-4!
Klockan som jag valt (eller som valt mig?) är Omegas Planet Ocean 43,5 8900 Blå
![]()
![]()
OWG är väl egentligen det optimala i teorin, men för jävla tråkigt, och i praktiken omöjligt för en klocknörd.
5 st tycker jag verkar vettigt! En råbeater, som man inte bryr sig nämnvärt om. En beater som klarar det mesta, men som ändå har ett visst värde för en. En vardagsklocka. En kronograf eller annat kul att variera med. Och sist en dressare.
Tyvärr kan även 5 vara i minsta laget IMHO. Man behöver självklart även en komplett back-up set-up
10 är alltså det magiska numret!
par dykare, ett par kronografer eller GMT/fliegers samt en trevlig kostymklocka. Klart.
Det känns för lätt att hitta tre keepers och då sitter
Frågan ställdes i "visar din "samling", men nu startar jag tråden.
Min samling har alltid varierat i storlek. Som mest hade jag väl 10 och som minst 3. Personligen tycker jag 4-5 är ganska perfekt om flera är kvartsare annars blir flera liggande och jag ser bara små högar av pengar som kan "växlas in".
Innan jag nyligen sålde två st hade jag lite väl många:
![]()
En ersätter två och då blir det 5. Torde vara perfekt?
Så vad är ditt magic number?
Jag tror jag blev oavsiktligt taggad, men jag tänker inte så längre. Jag har de klockor jag gillar och känner mig bekväm med. Vad för slags klockor det är spelar ingen roll, samtidigt har jag mestadels gett upp om kronografer.Hur ser det ut idag @yonsson ?![]()
Hur ser det ut idag @yonsson ?![]()