• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är rimlig leveranstid ?

Beställde en klocka från Uret för drygt ett halvår sedan. Vart otroligt missnöjd med deras leveranstid då det inte stämde överens om vad som var sagt.
 
Senast ändrad:
Beställde en klocka från uret för drygt ett halvår sedan. Vart otroligt missnöjd med deras leveranstid då det inte stämde överens om vad som var sagt.
Problemet med Uret är att de flesta av deras klockor inte finns i lager utan när du beställer den så börjar de i sin tur processen med att försöka jaga rätt i ett exemplar via diverse gråhandlare. Om de då har sålt klockan till ett bra pris krävs det att de i sin tur hittar någon som är beredd att sälja klockan till ett ännu lägre pris för att det ska finnas någon vinst att tala om och då kan man förstå att det tar tid. Fortfarande jäkligt tråkigt så klart men ville bara förklara processen för att sprida kunskapen vidare till potentiella kunder. :)
 
Det minsta man kan begära och har rätt till är att få fraktkostnaden åter. Något jag krävde och fick när mitt köp för några år sedan hos Uret blev kraftigt försenad. Man har även rätt att frånträda köpet om förseningen är av stor betydelse för en.
 
Tillbaka
Topp