Archie
Silver
Guld/stål är optimalt, tänk 16613 LB eller 16713/16753 Rootbeer. Hur tusan kan det vara fel?
Ja dessa specifika modeller kan ses som undantaget som bekräftar regeln.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Guld/stål är optimalt, tänk 16613 LB eller 16713/16753 Rootbeer. Hur tusan kan det vara fel?
Mercedesvisare är så mycket mer... BOOORING!Tudors snowflake visare är jag helt jävla allergisk mot. Vem fan tyckte att det var en bra ide?
Ja dessa specifika modeller kan ses som undantaget som bekräftar regeln.
Ja, de där jäkla rotbjörnarna! Men de är vassare i helguld.Håller med att TvåTon aldrig känns helt ok. Framförallt på Rollar, som är mycket snyggare i guld ELLER stål. Undantaget är väl vintage Rootbear eller vad de nu kallas![]()
Kanske inte är så upphetsande, men man kan i alla fall titta på klockan utan att behöva svälja spyan efteråt.Mercedesvisare är så mycket mer... BOOORING!
Men vafaen!Mercedesvisare är så mycket mer... BOOORING!
Ungefär så tänkte jag INTE i min ungdom, dagen efter, varje gång jag hade tokfestat... men likväl fortsatte jag flera år till ;-)Kanske inte är så upphetsande, men man kan i alla fall titta på klockan utan att behöva svälja spyan efteråt.
- Rostiga visare, fuktskadade tavlor och sprucken lysmassa (kallas även "vintage", lipstick on a pig säger jag)
Glasbaksida.
Detta. Varför vill man bära en klocka som ser så hiskeligt ful ut? Jag förstår om man hittar en gammal klocka i utmärkt skick men ingen drömmer väl om en rostig Aston Martin DB5 eller en herrgård med djupgående fuktskador?
Överdrivet matchande.
Prislappen![]()
Finns några heta kandidater...
Men värst av allt, något som verkligen sticker ut i mängden och får mig att rysa av obehag:
- "Designervisare", såsom blixtformade, gigantisk pil i änden etc.
- Mesh
- Arabiska siffror
- Datum som inte sitter klockan 3, 6, 9 eller 12
- Ädelstenar på utsidan
Förstör varje klocka som någonsin drabbats av en sådan böld. Måhända lär jag mig uppskatta det om 40 år eller så när ögonen trillar ur skallen men annat än fult lär det aldrig vara.
- Bubblor på glaset!!!
/P
Jag gillar höga prislappar, det håller pöbeln borta från det jag gillar!
Så jag säger, högre priser åt folket!