Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Klockor som utger sig för att vara sportklockor men inte har minst 100m WR (borde verkligen förbjudas)
HeHe... tänkte faktiskt på den när jag skrev och gissade att ngn skulle kommentera. Kul att det inte ens tog 10min. Inga undantag som inte bekräftar regeln. I Reverso fallet är det en helt annan sak, är liksom avsedd för en annan typ av sport. Hade lite mer robusta klockor med länk i åtanke. Ett lysande exempel är AP RO (tar betäckning)(det jobbiga här är att jag stör mig som fan på det men skulle ändå väldigt gärna ha en RO och kommer kanske också ha det i framtiden).JLC Reverso, t.ex? Det är ju den häftigaste av alla sanna sportklockor!
Vad menar du?[*]sorgen över att det bara verkar vara Panerai som förstår att jag kommer att vilja byta armband ibland
de skickar med verktyg, men jag kanske inte förstår bättre? Menar du att det är lika lätt att byta själv på vilket märke som helst eller måste en urmakare göra det på vissa?
de skickar med verktyg, men jag kanske inte förstår bättre? Menar du att det är lika lätt att byta själv på vilket märke som helst eller måste en urmakare göra det på vissa?
Vad är en sportklocka If you are serious about being wealthy, one of life’s great pleasures is developing a sense of class that is far beyond that of the common man. This means enjoying activities like polo, croquet and collecting ascots. While nearly everyone has donned a cowboy hat and straddled a petting zoo pony or mounted a dude ranch work horse better named Gluestick than Silver, the truly wealthy do not consider these representative of a true equine aficionado. In fact, the rich consider anyone that wears blue jeans and a straw hat more likely to be proficient with a pitchfork and a wheelbarrow than a saddle and a bridle. Instead, one simply must own a proper collection of riding boots, flared riding pants and a helmet reminiscent of Marvin the Martian, if Marvin owned a Bentley.HeHe... tänkte faktiskt på den när jag skrev och gissade att ngn skulle kommentera. Kul att det inte ens tog 10min. Inga undantag som inte bekräftar regeln. I Reverso fallet är det en helt annan sak, är liksom avsedd för en annan typ av sport. Hade lite mer robusta klockor med länk i åtanke. Ett lysande exempel är AP RO (tar betäckning)(det jobbiga här är att jag stör mig som fan på det men skulle ändå väldigt gärna ha en RO och kommer kanske också ha det i framtiden).
Ursäkta inlägget ovan. Har lyckats klippa in någon text jag läst i mitt inlägg... Ska inte hålla på och fippla med Iphonen!
Håller med carlanton här.Den där hemska, ständigt helt felplacerade, gångreservsindikatorn på Spring Drive.
Ursäkta inlägget ovan. Har lyckats klippa in någon text jag läst i mitt inlägg... Ska inte hålla på och fippla med Iphonen!
Det värsta som finns är att efter att ha haft månader av svettig beslutsångest och sena nätter av letande äntligen fattat ett beslut, köpt en dyr klocka man kommer att få betala på i ett par år framåt som blev 3 ggr dyrare än man tänkt sig från börja, sittandes med den nya klenoden runt armen, få känna sig så mycket man, samtidigt läsa i ett forum att man just köpt sin första barbie som man lagt på en rosa handduk.
https://klocksnack.se/KineticUploader/up.html#
Spencer retas bara. Han syftar på att Panerai-ägare verkar ha bandmani och byter band hela tiden (gullar med klockan alltså)....sittandes med den nya klenoden runt armen...
Äntligen nåt jag verkligen håller med om!det värsta som finns är när 2:a "hällan" på armbandet är löst, och hela tiden glider av flärpen som den är avsedd hålla på plats. det kan driva mig till vansinne.
Marina Militare gillade tydligen dem i alla fall. Right back at ya... 3 år senareTudors snowflake visare är jag helt jävla allergisk mot. Vem fan tyckte att det var en bra ide?