• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ja och som jag skrev ovan så är klockan gammal och mig veterligen tillverkar inte Rubber-B gummin för alla modeller, tex inte till 36mm DJ.
Dom har väl aldrig tillverkat Rubber B med tanke på DJ, men infästningen passar finfint. Dock inte spännets placering. Kanske passar bättre på en sub som är lite större, då måste du korta kl 12 delen och spännet hamnar mitt under.


Skickas från min iPhone
 
Dom har väl aldrig tillverkat Rubber B med tanke på DJ, men infästningen passar finfint. Dock inte spännets placering. Kanske passar bättre på en sub som är lite större, då måste du korta kl 12 delen och spännet hamnar mitt under.


Skickas från min iPhone
Tillverkat/tillverkar whatever, klart att infästningen passar då alla Rolex länkar har mer eller mindre samma mått. Problemet är att Rubber B aldrig är eller har varit anpassat för den typen av korta spännen av typen du använder, därav den märkliga placeringen på handleden.
 
Beundrad handarbetet på lädret

ImageUploadedByTapatalk1403083192.217970.jpg

Den till Vacheronen kommer från Gant hahah
 
Tillverkat/tillverkar whatever, klart att infästningen passar då alla Rolex länkar har mer eller mindre samma mått. Problemet är att Rubber B aldrig är eller har varit anpassat för den typen av korta spännen av typen du använder, därav den märkliga placeringen på handleden.
Mmm, precis. Fanns ju med clasp spänne a la sub också, men det hade ju sett märkligt ut till en DJ. Så jag får leva med den här. Den jäveln böjer sig ju inte heller. Men som sommar gummi helt ok :)
Tack för info!


Skickas från min iPhone
 
Tillbaka
Topp