• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

jabla

Sarlacc
2-Faktor
I morgon blir det en liveskiva igen, inspelad 1987 men utgiven i slutet på förra året. Från den överfulla M-hyllan @jabla ... ;)
GS 2019-04-15 (CD'n).jpg
Då blir det Ola Magnell. :)

 
Då blir det Ola Magnell. :)


Ja för fan! Letade faktiskt upp Ola i telefonkatalogen för många år sedan, och ringde honom och snackade allvar efter en spritfylld natt där Olas musik gått varm. De fanns några Ola Magnell i katalogen då, de två första påringda, som var fel, var måttligt roade över det nattliga samtalet. När vi väl kom fram var han riktigt trevlig och tålmodig! :happyhappy:
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Var de två Daytona kvar i Rolex montern? Var nämligen där för två månader sen och fick hjärtattack närdet stod två blänkande Daytona i skyltfönstret. Sprang fram och med andan i halsen bad jag henne packa ner med dem båda, ”I’ll take them both”.

Tydligen var de dummies utan urverk, men med övrigt korrekt specifikation. Måste varit många som gått på den nitlotten....
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Var de två Daytona kvar i Rolex montern? Var nämligen där för två månader sen och fick hjärtattack närdet stod två blänkande Daytona i skyltfönstret. Sprang fram och med andan i halsen bad jag henne packa ner med dem båda, ”I’ll take them both”.

Tydligen var de dummies utan urverk, men med övrigt korrekt specifikation. Måste varit många som gått på den nitlotten....
Missade det, skyller på att det var tidigt morgon :(
 

Husse

Patek
Det kommer förmodligen vara ganska mättad stämning imorgon på jobbet. Påskvecka och allt, och så detta.
Min fru har varit där, hon blev alldeles tårögd.
Jag älskar historia, mår fysiskt illa. Hoppas att de har hunnit bära ut en del av alla föremålen i kyrkan!
Hoppas att stenstommen inte spricker av värmen.
Blir nog jobbigt att vara där.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Min fru har varit där, hon blev alldeles tårögd.
Jag älskar historia, mår fysiskt illa. Hoppas att de har hunnit bära ut en del av alla föremålen i kyrkan!
Hoppas att stenstommen inte spricker av värmen.
Blir nog jobbigt att vara där.
Jo - min rumskamrat är uppvuxen i Paris och han har suttit glåmögd och tittat på Le Mondes sändning hela kvällen.
https://twitter.com/KoliaDelesalle/status/1117865987670364160
Det verkar dock som att de konstverk som fanns inuti Notre Dame är räddade. Översättning:
"En god nyhet - alla konstverk har räddats. Katedralens skatt är räddad, törnekronan och de heliga sakramenten." - Fader Fredric, präst i Notre Dame sedan två år
 

Husse

Patek
Jo - min rumskamrat är uppvuxen i Paris och han har suttit glåmögd och tittat på Le Mondes sändning hela kvällen.
https://twitter.com/KoliaDelesalle/status/1117865987670364160
Det verkar dock som att de konstverk som fanns inuti Notre Dame är räddade. Översättning:
"En god nyhet - alla konstverk har räddats. Katedralens skatt är räddad, törnekronan och de heliga sakramenten." - Fader Fredric, präst i Notre Dame sedan två år
Tack och lov!
Tack också för en direktrapportering och översättning som jag inte är van vid!
 

Lolle

Panerai
Sitter med en irriterad känsla av trötthet och stress denna morgon. Anländer i lagom tid till flygplatsen för att inse att SAS slagit ihop två morgonflyg vilket gör att jag får vänta på flygplatsen och blir sen till första mötet.

Jaja det är glömt om en stund så lika bra att bara ta resten av dagen som den kommer.

907B7B63-E0F2-48C3-85F0-0A5BA35E7695.jpeg
 
Topp