• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ingen dans på rosor att vara småbarnsförälder
F56E3A7C-80E4-46D6-8FF5-54D1EF79F4E1.jpeg
 
Du gör snygga grejjer affe! :) roligt att följa dina restaureringar! :)


Tackar! Man försöker efter förutsättningarna iaf, inte alltid man har alla maskiner etc till handa. Men det går än då, får hitta på andra lösningar istället... Just nu så håller jag på att renovera en dörr som jag trodda att jag bara skulle behöva att skrapa och måla, Hehe!
 
Tackar! Man försöker efter förutsättningarna iaf, inte alltid man har alla maskiner etc till handa. Men det går än då, får hitta på andra lösningar istället... Just nu så håller jag på att renovera en dörr som jag trodda att jag bara skulle behöva att skrapa och måla, Hehe!
Jo, så är de ju!
Har läst alla dina inlägg här i tråden sen du komme tillbaka till forumet och de är ett jäkla jobb du gör me dom dörrarna! Det är verkligen roligt att se!
 
Helt jävla underbar klocka!! Men vad är det för något?

Orient, Olympia Calendar säger boettlocket vilket daterar den 63, 64 nånstans men Orient tillverkar än idag klockor av den här typen.
Den här har årtal från 60 fram till 81 men går ypperligt att använda ändå.
Vecko/årskivan sitter utanför datumskivan vilket gör dom lite större i diameter.
 
Tillbaka
Topp