• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Håller på att installera min nya iPhone!

B693D77E-A979-41B1-A46F-AD99B01D058B.jpeg
39062298-D78C-41A9-9301-52B206AF4C97.jpeg
ED04B694-1040-450A-8D1A-419E9DE4A4D4.jpeg

FCFC0EED-CC57-46F6-8896-869D16352B99.jpeg

Senast ändrad:
Äntligen soffan. Inatt pajade kylskåpet och började tjuta som en gris och kontrollpanelen gick bananas vilket slutade med att panelen demonterades och högtalaren slets loss från kretskortet i ett vredesutbrott klockan 3 inatt :mad: självklart har vi heller inte dom vanligaste måtten på kylen som står inbyggd så fick åka 12mil för att få en som passade bra. Självklart behövde jag hänga om dörrarna till andra sidan också vilket var jävligt mycket osmidigare än jag trodde. Men slutet gott, allting gott, nu är den på plats för en stund sedan och vi har firat med ett glas bubbel :D
20190527_215858-01.jpeg

Det gick ju inte så bra för Kanada i hockeyfinalen @jabla. Förhoppningsvis går det bättre för det kanadensiska bandet från H-hyllan i morgondagens skivtips ... ;)
Tudor BB58 2019-05-27 (CD'n).jpg

Humble Pie

Tror jag lämnar WO den här veckan. :)

Hejja, @sjökvist !
Här snackar vi helgardering! ;)

Det har varit dåligt med prog i mina tips dom senaste månaderna. Dags att göra något åt det ... ;)

Sorry @sjökvist, men du får points for effort ... :D

Huis - Despite Guardian Angels (2014)

Kanadensisk musik består inte enbart av Bryan Adams och Rush. Två av mina favoriter inom kanadensisk prog (utöver Rush) är Mystery och Huis. Båda banden spelar en mycket melodisk och lättlyssnad neoprog med symfoniska drag. Dessutom är den lysande gitarristen Michel St-Pere med i båda banden, vilket givetvis bidrar till att deras musik påminner om varandra. Sparar Mystery till en annan gång och tar Huis idag.

Bandet bildades 2009 i Montreal och består idag av fem riktigt erfarna progrävar. Efter en ganska trög start började det hända saker när Michel St-Pere ett par år senare började dela sin gitarrtid mellan Mystery och Huis. Man har fram tills nu gett ut tre album, samtliga på Michel St-Peres egna skivbolag Unicorn Digital:
  • Despite Guardian Angels (2014)
  • Neither in Heaven (2016)
  • Abandoned (2019)
Tidigare hade jag bara Neither in Heaven, men när jag skaffade den nyligen släppta Abandoned insåg jag att jag även saknade den första, vilket är åtgärdat nu. Alla tre skivorna är riktigt bra om man gillar musikstilen, men måste jag välja en får det bli den första till dagens skivtips. Här finns alla ingredienser som behövs för en perfekt neoprogplatta. Riktigt bra låtmaterial framfört av musiker som verkligen kan hantera sina instrument. En grym sångare, 70-tals-vibbar från Pascal Lapierres Hammond/Mellotron och jag får gåshud när Michel St-Pere drar ett av sina fantastiska gitarrsolon. Neoprog blir helt enkelt inte mycket bättre än såhär ... :happyhappy:

https://open.spotify.com/album/6pGuzyM407VC40uPvmuVWC?si=ZgOFIss6T2qtOpGF9HAzxg

Tudor BB58 2019-05-28 (CD).jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp