• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Resten av familjen vill inte se F1.. plan B

F2538317-2A29-4003-AD8D-971E23AAE9B7.jpeg

Senast ändrad:
Kultursöndag.

20190901_120004.jpg

återkommer med uppföljning.

Det bjöds på mathistoria från beredskapsåren och vi fick smaka på kaffe utdrygat med Cikorica och Wallenbergare gjorda på fiskfärs.

20190901_164157.jpg

Sedan kom vi till 60-talet...

20190901_163921.jpg

20190901_164226.jpg

Och det bjöds på Bullens Pilsnerkorv värmd direkt i burken. :)

20190901_164050.jpg

Riktigt trevligt och det brukar det alltid vara på Fredriksdals friluftsmuseum.

Såg inte fel ut! :)

Nejdå, dricker också mjölk men hinner aldrig få me de på bild för att glaset är ju tommt i en gång! :angel:

Var gott!

Hehe.. gött och höra, mjölk fina fisken det, nu för tiden så blir det väl bara ett glas om dagen! Men när jag drack som mest så kunde det gå åt 1 L till maten, eller när mormor gjort bullar!

Pizzarester har man ätit mer än en gån dagen efter! :D

Mjölk är gott, dricker flera glas i veckan.

Pizza rester kan nästan vara godare dagen efter! Sedär...är inte bara Helsingborgs öl som slinker ner i lilla strupen!

Mjölk dricker man endast till blodpudding och pannkakor. Det är sen gammalt... Till Pizza är det endast Cola som gäller!!

Haha...så du dricker du mjölk ibland med andra ord. Då frågar man sig hur ofta du äter blodpudding och pannkakor, ett par ggr om året eller :D;)!

Cola kan vara gott att dricka om man är riktigt törstig faktiskt! Personligen så gillar jag mjölk till pannkakor, eller rättare sagt till all mat nästan!

Var gott!

Hehe.. gött och höra, mjölk fina fisken det, nu för tiden så blir det väl bara ett glas om dagen! Men när jag drack som mest så kunde det gå åt 1 L till maten, eller när mormor gjort bullar!

Pizza rester kan nästan vara godare dagen efter! Sedär...är inte bara Helsingborgs öl som slinker ner i lilla strupen!

Haha...så du dricker du mjölk ibland med andra ord. Då frågar man sig hur ofta du äter blodpudding och pannkakor, ett par ggr om året eller :D;)!

Cola kan vara gott att dricka om man är riktigt törstig faktiskt! Personligen så gillar jag mjölk till pannkakor, eller rättare sagt till all mat nästan!

Är man riktigt törstig så tycker jag att vatten med is är svårslaget :pompus:

Var gott!

Blodpudding blir inte ofta sedan yngsta sonen flyttade. Frun vägrar. Hon vägrar även pannkakor men jobbar jag hemma så åker jag ner till närmsta golfbana och äter soppa och pannkakor varje torsdag :)

Tillbaka
Topp