• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Tuktuk

Patek
2-Faktor
I morgon blir det en 3-CD-box från S-hyllan @jabla, så jag behövde inte resa mig från stolen den här gången heller ... ;)
Imponerande vad den här killen hann med solo under fem år, trots att han samtidigt var sångare i ett av dom större banden vid den här tiden. :woot:

IWC I 2019-09-02 (CD'n).jpg
Frank Sappa :D
 

Dr Hochblume

Panerai
I morgon blir det en 3-CD-box från S-hyllan @jabla, så jag behövde inte resa mig från stolen den här gången heller ... ;)
Imponerande vad den här killen hann med solo under fem år, trots att han samtidigt var sångare i ett av dom större banden vid den här tiden. :woot:

IWC I 2019-09-02 (CD'n).jpg
Jag lyckades ju hyfsat förra gången, så jag måste testa igen.
Jag tror det är Ringo! Det hände att han också sjöng i ett av de större banden:rolleyes:
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Det blev ju en halv roman förra tisdagen, så idag håller jag igen på texten lite (nåja ...) och kompenserar med ovanligt mycket musik ... ;)

Rod Stewart - Reason to Believe: The Complete Mercury Studio Recordings (2002) [3 CD]

... and the winner is, not unusually, @Stefan S ... :D

"Rod the Mod" behöver väl knappast någon längre introduktion, men några hållpunkter kan vara bra att påminnas om:
  • Han tillbringade merparten av 60-talet i diverse obskyra band, Steampacket t ex, med bara någon bortglömd singel som resultat.
  • Vändningen kom 1967 när Jeff Beck, som just hade lämnat Yardbirds, rekryterade honom till sitt nya band. Förutom ett par världsturnéer sjöng han på två album, vilket gav honom tillräckligt med uppmärksamhet för att 1968 få ett eget skivkontrakt.
  • 1969 lämnade hans kompis Ron Wood Jeff Becks band för att ersätta Steve Marriott i Small Faces. Rod följde med till vad som nu bara kallades Faces och samma år släppte han också sin första soloskiva.
  • Fram till 1975 följde nu en rad med skivor, både skitig rock med Faces och lite mera åt folkrockhållet solo. Därefter upplöstes Faces när Ron Wood gick till Rolling Stones och Rod Stewart flyttade till USA.
  • Hans första skiva efter flytten, Atlantic Crossing (1975), innehöll bl a hans största hit, dvs Sailing. Där någonstans tappade jag intresset ... :)
Mängder med mer eller mindre framgångsrika skivor har följt sen dess, men enligt mig var han som bäst mellan 1969 och 1974. Vilket för oss till dagens skivtips. Den här 3-CD-boxen med 56 spår samlar alla studioinspelningar som han gjorde under den här perioden. Utöver dom fem soloalbumen ingår även ett par udda singlar och ett par bonusspår från en Greatest Hits-skiva. Rubbet med andra ord. Bara att luta sig tillbaka och njuta av fantastiska spår som Gasoline Alley, Country Comforts, Maggie May, Mandolin Wind och många många fler ... :happyhappy:

IWC I 2019-09-03 (CD).jpg


Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/4ZQ1rlBQnP193DYAD0PMQq
 
Topp