• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

image.jpg
Batisback

Det här bandet har jag bara nämnt som hastigast i samband med något annat band som också spelar sydstatsrock. @Equilibrium har dock tjatat som fan och då jag nyligen fick hem en riktigt bra dubbel liveskiva med det här gänget så får han väl som han vill då ... ;)

Molly Hatchet - Battleground (2019)

Bandet bildades redan 1971 i Jacksonville, Florida, så man har snart funnits i imponerande 50 år. Om jag räknade rätt så har man under dessa år haft 44 olika medlemmar, vilket måste vara nån form av rekord för ett band. Av dom sex ursprungliga medlemmarna från 70-talet är det bara en som är kvar i livet (Steve Holland, gitarr) men han lämnade bandet redan i mitten på 80-talet. Att spela tung sydstatsrock verkar slita hårt på manskapet, vilket han kanske började misstänka. :)

Musiken är som sagt ganska tuff sydstatsrock, lite som en hårdare mix av Allman Brothers och Lynyrd Skynyrd. Samtliga sångare som har passerat har haft den där skrovliga rösten som är resultatet av att vara uppfödd på Whiskey med ett "e" istället för bröstmjölk. Precis som Allman Brothers och Lynyrd Skynyrd har man levt högt på två och ibland tre gitarrer som en viktig del av soundet. Jag var helt säker på att så fortfarande var fallet efter att ha lyssnat på liveskivan i dagens tips, men när jag läste i det medföljande häftet insåg jag att jag hade fel. När Dave Hlubek, en av dom ursprungliga gitarristerna, dog 2017 ansåg den kvarvarande gitarristen Bobby Ingram att ingen kunde ersätta honom. Man tog istället till en elektronikbox vid namn Eventide Harmonizer, som till och med står listad under "Additional Guitars:" i det medföljande häftet. I mina öron låter det i alla fall som om det vore två gitarrister men lyssna och avgör själv.

IWC DT 2020-02-04 (CD).jpg

Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/6opApubjtWiWkC1ApRZRlN

Senast ändrad:
Har tagit mig till Hemköp för lite morgonhandling! Blir att gå till Los Tantos och lämna matvarorna när man är klar, så får hon ta med dom när hon kommer hem på lunchen!

D8D58014-C00F-459D-8A32-4B69F8236799.jpeg
3BDD0B40-4668-4BB5-AC49-CD57CE1EFA4B.jpeg

8CB93A4E-F212-4B01-ADC3-9D1C92137300.jpeg

34A3A01B-9296-4C89-81A3-8A94495B26DC.jpeg

Inte kul när det börjar kosta mycket att behålla de äldre bilarna.

Nejdu...det ska gudarna veta, men jag lär ha något att rulla runt i, till jag köper mig en ny!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp