• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Vi ska packa in Orienten för vidare färd till en KS:are :)
A6C1D95F-F469-4795-800F-D28A6B1AABB8.jpeg
5FA4B084-6E76-440E-8FD2-4D6880B037A1.jpeg
 
Det här gänget har varit med förut*) och som jag sa då har ju inte deras studioskivor duggat speciellt tätt på sista tiden. Innan dagens skivtips var det Blue Horizon från 2014 som var den senaste.

Wishbone Ash - Coat of Arms (2020)

Därför blev jag riktigt glad när jag läste att den här skivan var på gång. Ännu gladare blev jag när vi fick en teaser i form av en livevideo där dom spelar skivans första och kanske bästa spår (We Stand as One), så förväntningarna var höga när skivan helt nyligen landade hos mig. Därför är det extra kul att kunna meddela att förväntningarna uppfylldes med råge. Kan vara det bästa dom har gjort sen storhetstiden under första halvan av 70-talet ... :happyhappy:

*) https://klocksnack.se/threads/laketwigs-klock-och-skivtips-samlingstråd-med-träffs-spotifylista-i-inlägg-169.67791/#post-1830058

IWC DT 2020-03-17 (CD).jpg


Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/2kHHa37XXqnxAGZGbnPTCP
 
Senast ändrad:
Funderar på när viruspaniken ska lägga sig. Är pappaledig och var hos föräldrarna med sonen norröver när det satte igång på allvar i Stockholm så stannar kvar tills vidare, känns inte kul att vara hemma och skrota när min fru dessutom jobbar inom vården och väl knappast kommer komma hem på kvällar och helger närmaste tiden om det accelererar lite till. Bara två klockor med mig dock, rookie mistake att inte resa med allihopa utifall att ;)

20200317_083306.jpg
 
Har nog aldrig varit med om en så gles trafik in till storstan som idag på en vanlig vardagsmorgon då ”alla” normalt arbetar. Glest på kontoret, glest på stan. Som någon skrev ovan, det verkar som att proppen helt gått ur.

Det är väl egentligen inte corona i sig som orsakar samhällsnedstängningen som vi ser världen över. Utan snarare någon masspsykos hos oss vanliga, friska, starka människor med mer eller mindre ordnade liv. Är inte corona bara en ”vanlig” men lite allvarligare flunsa? Det går över. Vi måste försöka leva som vanligt. Stötta särskilt små verksamheter på det sätt vi kan. Och inte bry oss om kändisar som på diverse sociala medier lägger ut ömkliga besked om att de har testats positivt för corona, som om det vore en dödsdom. Det är det inte. Inte såvida man inte redan befinner sig i en särskilt utsatt riskgrupp. De flesta av oss gör inte det. Låt använda sunt förnuft, tillämpa vettig handhygien och tänka till lite extra. Men världen går inte under, denna gång heller.

Förlåt, jag var bara tvungen att skriva av mig... Jag är snart tillbaka med mina vanliga postningar... Jag har ju ett sista paket på inkommande inom ett par dagar och jag försöker att inte ha dåligt samvete för det men just nu har jag det. Fast den beställdes innan all hell broke loose...

71484061-FFCC-4079-85AC-D6D1FB663E3D.jpeg
 
Tillbaka
Topp