• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Njuter av nya inköpet och är slagen av dess finish som alla andra:D
IMG_20200317_171328.jpg
 
IMG_20200317_174435.jpg
Funderar på storlekens betydelse.
Eftersom detta är min första klocka under 40mm, så kan jag inte hjälpa att tycka att det ser... "annorlunda" ut.
Frågan är; ser klockan liten, för liten eller lagom ut?
Jag har försökt ta en rättvisande bild, dvs inte med vidvinkel.
 
Har nog aldrig varit med om en så gles trafik in till storstan som idag på en vanlig vardagsmorgon då ”alla” normalt arbetar. Glest på kontoret, glest på stan. Som någon skrev ovan, det verkar som att proppen helt gått ur.

Det är väl egentligen inte corona i sig som orsakar samhällsnedstängningen som vi ser världen över. Utan snarare någon masspsykos hos oss vanliga, friska, starka människor med mer eller mindre ordnade liv. Är inte corona bara en ”vanlig” men lite allvarligare flunsa? Det går över. Vi måste försöka leva som vanligt. Stötta särskilt små verksamheter på det sätt vi kan. Och inte bry oss om kändisar som på diverse sociala medier lägger ut ömkliga besked om att de har testats positivt för corona, som om det vore en dödsdom. Det är det inte. Inte såvida man inte redan befinner sig i en särskilt utsatt riskgrupp. De flesta av oss gör inte det. Låt använda sunt förnuft, tillämpa vettig handhygien och tänka till lite extra. Men världen går inte under, denna gång heller.

Förlåt, jag var bara tvungen att skriva av mig... Jag är snart tillbaka med mina vanliga postningar... Jag har ju ett sista paket på inkommande inom ett par dagar och jag försöker att inte ha dåligt samvete för det men just nu har jag det. Fast den beställdes innan all hell broke loose...

71484061-FFCC-4079-85AC-D6D1FB663E3D.jpeg
Det är givetvis ingen vanlig influensa. Det finns dom som har det riktigt tungt i Europa, i synnerhet i Norditalien (just nu...):
https://www.nytimes.com/2020/03/16/world/europe/italy-coronavirus-funerals.html
Följ rekommendationer, ta hand om er och era kära där ute och i synnerhet era äldre anhöriga.
20200317_185541.jpg
 
IMG_20200317_174435.jpg
Funderar på storlekens betydelse.
Eftersom detta är min första klocka under 40mm, så kan jag inte hjälpa att tycka att det ser... "annorlunda" ut.
Frågan är; ser klockan liten, för liten eller lagom ut?
Jag har försökt ta en rättvisande bild, dvs inte med vidvinkel.
Tycker nog att den är lagom, fast då gillar jag ju inte större klockor så jag kanske är aningen partisk :)
 
Råkar vi ha likadana skivspelare mån tro? Är det Azur 640c V.2? :) Har en svart isåfall.

Nix, jag har modellen under, dvs 540C. Helt OK ljud men lite hög utnivå som kräver en bra kanalbalanserad förstärkare om man vill spela lågt ... ;)
Edit: Det här tillsammans med ett par små KEF-högtalare är min lilla anläggning som jag har till datorn. Har lite värre grejor i vardagsrummet ... ;)
IWC DT 2020-03-17 (stereo 2).jpg
 
Nix, jag har modellen under, dvs 540C. Helt OK ljud men lite hög utnivå som kräver en bra kanalbalanserad förstärkare om man vill spela lågt ... ;)
Edit: Det här tillsammans med ett par små KEF-högtalare är min lilla anläggning som jag har till datorn. Har lite värre grejor i vardagsrummet ... ;)
IWC DT 2020-03-17 (stereo 2).jpg
Ah! Den har i princip samma "skal". :)
 
Tillbaka
Topp