• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Morrn KS, ha en trevlig Sondag, bad dags i varmen
7A52E36A-7274-4DFC-8393-4CC75C59340F.jpeg
D7C67CB7-C94B-4E40-8E7A-D7BFF3D39AE3.jpeg
 
På besök hos barnfamilj i fritidsstuga i Roslagen (därav ballonger och något frugal inredning). Somnade vid 2-tiden, väckt av barnljud vid 06:45. Fritidshus i Sverige är av tradition byggda i papp.

Kollar TV4-morgon och inser att linsen fettbesudlats under lördagkvällen. Är för trött för att åtgärda...

52784227-2F0F-40F0-BAAF-5AE0E18B5662.jpeg
 
Igår var jag på Coop och handlade. I dag sitter jag och funderar jag över det som hände. När jag plockat ihop det jag ska ha går jag till kassan. Underkastad vårt kollektiva system, lägger jag ut en markörpinne mellan mitt och den som är före. Jag tar upp mitt bankkort och väntar tyst och tålmodigt. Bakom mig kommer en äldre man och hans, (också äldre) hustru. Mannen trycker upp deras varor mot mina och talar tyst, men inte så tyst att jag ska missa deras samtal. Han beskriver mig som en idiot som inte har lagt upp en markörpinne efter mig. Jag tror knappt att det händer i verkligheten, men jag är en tålmodig och vänlig man (också äldre men inte så gammal), så jag låter han hållas. När mina varor slagits in fortsätter kassörskan med deras varor, på min räkning. Jag var i andra tankar en stund så jag såg det för sent. Tyst, men så han skulle höra sa jag till kassörskan att det inte är mina varor som hon slår in nu, han (mannen bakom) tryckte upp sina varor mot mina så det blev inget mellanrum, förlåt jag såg det för sent. Kassörskan håll leendet uppe och rättade till det som skulle bli mitt kvitto. Jag funderade på om fanns en lokal överenskommelse vem som har ansvar för vilken pinne, eller om jag har ansvar för båda? Jag packade in mina varor och frågade mannen om han har många vänner. Jag fick inget svar men han såg forcerad och rödlätt ut. Jag vet fortfarande inte om det var jag eller han som begått detta fatala misstag eller om han bara köpt en Rolex över list nyligen.
article-2483443-191AD48200000578-684_634x425.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp