• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Dags för dagens första videomöte sedan återstår bara 5st
IMG_20200518_092401.jpg

Snygg den där.:)
Hur bred arm har du, om man får vara så fräck att fråga? Mer intresserad av bredd än omkrets...
Tack, den är kul. Tänkte köpa mig ett gult gummi så blir den extra somrig. Visst får du det, rakt över mäter den lite över 8cm, 19-19,5cm omkrets lite beroende på under dagen :) Har klockan relativt högt upp oftast.

Tack, den är kul. Tänkte köpa mig ett gult gummi så blir den extra somrig. Visst får du det, rakt över mäter den lite över 8cm, 19-19,5cm omkrets lite beroende på under dagen :) Har klockan relativt högt upp oftast.
Då är du 2cm bredare än jag på den ledden. Ska testa en burk i veckan om allt går väl. Ska bli mycket intressant att se hur det känns och ser ut på en smalare arm. 17,5 runt och 6 på bredden.:nailbiting:

Då är du 2cm bredare än jag på den ledden. Ska testa en burk i veckan om allt går väl. Ska bli mycket intressant att se hur det känns och ser ut på en smalare arm. 17,5 runt och 6 på bredden.:nailbiting:
Vilken ref har du tänkt dig? :) Finns mindre varianter än den jag har som är 1000m. Den mäter 48mm utan kronan och 15mm på höjden men bärs tacksamt pga formen.

Tror du kommer undan med dina mått, handlar mycket om vart du placerar klockan :)

Vilken ref har du tänkt dig? :) Finns mindre varianter än den jag har som är 1000m. Den mäter 48mm utan kronan och 15mm på höjden men bärs tacksamt pga formen.

Tror du kommer undan med dina mått, handlar mycket om vart du placerar klockan :)
Jag körde fast när jag var igång och vevade i ämnet i köttiga tråden...
Jag vill ha en automat av något slag då jag inte pallar med tickande sekunder. Får panik.

Har dock inte lyckats luska ut vilka referenser det handlar om...
Hade gärna haft en gul, men jag har inte hittat den med automat, så det blir nog en svart eller guld/svart tror jag...

Alternativt blir det en Sann Martin eller liknande om jag inte lyckas hitta det jag söker från Seiko...

Tillbaka
Topp