• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Uppe i hyfsad tid. Dock är det lite tråkväder.
B5276C51-DFEF-4D3D-9205-C0185A6AE7AA.jpeg

IMG_6871.jpeg

Godmorgon. Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord..... Nationaldag och dagen till ära en Glycineklocka med tre kronor sköld och blågult* G 10 band. Urmakare Richard (Erikson UR) i Sundbyberg fixade fram ett antal av dessa klockor en gång i tiden. Ha nu en trevlig Nationaldag.//:pompus:
(* Regementsfärger för det Brittiska Princess of Wales's Royal Regiment eller PWRR, kända som 'the Tigers')

Senast ändrad:
Att skilja på Schweiz och Sverige är inte alltid lätt, speciellt om du bor på södra halvklotet ... ;)

I mitten på oktober 1979 satt jag och min blivande fru på ett tåg mellan Perth och Adelaide i Australien, en liten nätt resa på 270 mil över Nullarbor Plain. Fullpackat tåg och lång resa så måltider intogs i olika sittningar med bordsplacering. Vi delade bord med ett trevligt äldre australiskt par. När dom fick höra att vi var från Sverige blev damen imponerad och visade stolt upp en Certina damklocka för mig och frågade om jag kände igen hennes svenska klocka. Hennes man hade nog bättre koll på Europas geografi för han såg klart generad ut ... :D

Det är inte lätt jämt så idag blir det en schweizisk klocka på en svensk flagga! ;)
Rolex 2020-06-06 (flagga).jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp