• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ćevapčići med stekt ägg och sallad! :)
CC7D299C-A46C-405F-B1F4-FA6D1F463F2F.jpeg
62256CCA-345D-4E85-B303-AC1F5C43F67D.jpeg

3167B75E-4F18-4A56-A77A-C5B99D619033.jpeg
Ledig dag idag! Dvs planterat om 12 av frugans orkidéer, varit på hornbach och köpt elkabel och cellplast, fixat frukost och lunch till familjen, byggt kylbox i båten, handlat på 2 ställen till 2 restauranger, levererat varorna. Nu sitter jag i morgonrocken efter en dusch och tittar på 7 åring som kollar youtube inför läggning. Ser fram emot ledigt i morgon också. Då skall jag koppla in ny bränslevärmare, slutföra jobbet på kylboxen, dra el till kompressoranläggningen och riva ut galolspis och gasol installationen i båten. Med lite tur hinner jag fixa nytt golv på båtens toalett också. Panerai 309 på armen

En semesterkortis igen med lite lättsmält till hängmattan:

Steve Miller Band - Fly Like an Eagle (1976)

Från slutet på 60-talet till mitten på 70-talet släppte det här San Francisco-baserade gänget en bunt bra skivor som brukar klassas som psykedelisk bluesrock. Det gick lite trögt i början men allt bättre vartefter tiden gick och enstaka singlar började leta sig in på topplistorna*). När sen dagens tips släpptes brast alla fördämningar på grund av inte mindre än tre topplacerade singlar (Fly Like an Eagle, Take the Money and Run och Rock'n Me). Samma sak med dom efterföljande albumen Book of Dreams (1977) och samlingen Greatest Hits 1974-78 (1978), där den sistnämnda har sålts i över 13 miljoner exemplar.

*) Singeln My Dark Hour t ex, där Paul McCartney spelade bas, trummor och backade upp på sång under namnet Paul Ramon. Hans samarbete med Steve Miller har fortsatt under åren.

IWC M 2020-07-14 (CD).jpg

Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0fjJOLqG3v7vXRYhz2wxPC

Tillbaka
Topp