• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Fotar lite på bygget :mrgreen:
20130210_153612_zps929b0de0.jpg

20130210_153456_zps0f0bca82.jpg

Målarn skrev:
Fotar lite på bygget :mrgreen:
20130210_153612_zps929b0de0.jpg

20130210_153456_zps0f0bca82.jpg

Tycker mig skönja en första (?) swirl på ändlänken, eller? Har du fått dit några märken av betydelse på "beatern" än och isf, även om du bestämt dig från början att använda klimpen på riktigt, hur känns det?

Vet fan hur men indexen har under tiden i boxen den senaste veckan blivit missfärgade. Har inte haft den i närheten av någon vätska what so ever.

enliten_zps4fec544e.jpg

Ricrob swirl o swirl, tror det är bara smuts på klockan :D ska ta en närmare titt snart haha!!
Men om det är swirls eller liknande gör det inget!! Den skall användas och känns inget speciellt om det blir lite märken här och där min vän :D

LongCon skrev:
theargonaut skrev:
Självklart blir det fet vintage Enicar på skön beads of rice...

20130210_105505_zps53f47c00.jpg

Åhh va snyggt! Grattis!

IMAG2207-1-1_zps45b49cd9.jpg
Tack! Det är verkligen en annorlunda klocka för mig, vilket jag gillar, med sin storlek (ingen normal vintagedressarstorlek direkt) ljus pärlemofärgade tavla, sköna länk, rödfärgade glasring, och den störtsköna och estetiskt fina komplikationen.

Målarn skrev:
Ricrob swirl o swirl, tror det är bara smuts på klockan :D ska ta en närmare titt snart haha!!
Men om det är swirls eller liknande gör det inget!! Den skall användas och känns inget speciellt om det blir lite märken här och där min vän :D

Så ska det låta! Det är ju som sagt ett val man gör från början, använd eller inte.. Sen kan man ju vara liiite försiktig iaf, du behöver ju inte öppna kapsyler och dunka nubb med den.. :lol:

Ricrob skrev:
Målarn skrev:

Så ska det låta! Det är ju som sagt ett val man gör från början, använd eller inte.. Sen kan man ju vara liiite försiktig iaf, du behöver ju inte öppna kapsyler och dunka nubb med den.. :lol:

Hahah ja såklart jag är försiktig med min Älskling :D!! har ju handskar på mig oftast ;) hahaha nej nej inga jävla kapsyler ska öppnas med Guld Hulken !!

Mykeys skrev:
theargonaut skrev:
Självklart blir det fet vintage Enicar på skön beads of rice...

20130210_105505_zps53f47c00.jpg

Cool! Gillar verkligen dina val av klockor Herr Argonaut. Vad mäter denna pjäs?
Tack, den är riktigt cool, just att den är en riktigt bastant (diameter ca 42 mm utan kronor, från horn till horn ca 52 mm.) vintagepjäs, men med den ljusa tavlan och med en i övrigt elegant design och fina färgval, tillsammans med fin länk, känns den verkligen unik att ha på armen.

Målarn skrev:

Rätt inställning! en vardagsklocka är till för att användas :)

Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Dagens vakthund

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Bilagor

• uploadfromtaptalk1360524003822.jpg
    uploadfromtaptalk1360524003822.jpg
    54.8 KB · Visningar: 332
Re: Sv: Dagens Rolex

Dagens Rolex på en bädd av finaste siden.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Bilagor

• uploadfromtaptalk1360524066049.jpg
    uploadfromtaptalk1360524066049.jpg
    75.8 KB · Visningar: 301
jabla skrev:
jakob.dala skrev:
jabla skrev:
jakob.dala skrev:

Längtan efter våren ?
Förstår om din Alfa och Sub vill att alla snöflingor försvinner :lol:

Längtar till torra vägar!
Gillar dock snö också, är ju dalkar : )

Snöflingor kan vara av Tudorkaraktär också :lol:

Har inget emot tudor föredrar dock dellorto ; )
Jobbkvällen fortsätter.
48mm : )

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1360527267.403610.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360527267.403610.jpg
    91.6 KB · Visningar: 326
Tillbaka
Topp