• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Står på Kungsgatan utanför Shiraz
image.jpg

Dags att värma upp nästa klocka i mitt veckovisa schema. Från en dykare med extra allt (kronograf, dag, datum, intern vridring och AR) till en minimalistisk dykare med bara vanlig vridring. ;)
IWC A 2021-02-25 (+ Tudor).jpg
Jag har dålig koll på IWC, så jag kanske sparkar in öppna dörrar nu. Men jag har ofta tänkt på vilken otroligt bra AR det är på dina bilder av IWC. Verkligen otroligt bra, ser ut som man kan peta på visarna 😍
Är det något dem är kända för?

Jag har dålig koll på IWC, så jag kanske sparkar in öppna dörrar nu. Men jag har ofta tänkt på vilken otroligt bra AR det är på dina bilder av IWC. Verkligen otroligt bra, ser ut som man kan peta på visarna 😍
IWC har riktigt trevlig AR, upplevde samma på min aquatimer. Breitling-klass!

Edit: bilder
IMG_20201015_134624_767.jpg

IMG_20201125_112932_965.jpg

Senast ändrad:
Är det inte jobbigt att gå från tid, dag och datum till inget enbart tid?

Pensionär så det är i praktiken inte så viktigt med dag eller datum. Som min sen snart ett år pensionerade fru brukar säga: Alla dagar är lördagar utom söndag, för då kommer det ingen tidning och Systemet är stängt. ;)

Det hindrar inte att jag är avundsjuk på hennes mycket tydliga Fortisdykare med både dag och datum. :hungry:
Fortis 2021-02-25.jpg

Jo, IWC har grymt bra AR, men det har även t ex Breitling, Sinn och Fortisen ovan. Synd att Rolex och Tudor envisas med att skippa AR. Det och datumbubblan är orsaken till att jag tröttnat på tre stycken Rolex och bara har SD'n kvar.
Rolex - AR 1.jpg

Rolex - AR 2.jpg

Pensionär så det är i praktiken inte så viktigt med dag eller datum. Som min sen snart ett år pensionerade fru brukar säga: Alla dagar är lördagar utom söndag, för då kommer det ingen tidning och Systemet är stängt. ;)

Det hindrar inte att jag är avundsjuk på hennes mycket tydliga Fortisdykare med både dag och datum. :hungry:
Fortis 2021-02-25.jpg

Jo, IWC har grymt bra AR, men det har även t ex Breitling, Sinn och Fortisen ovan. Synd att Rolex och Tudor envisas med att skippa AR. Det och datumbubblan är orsaken till att jag tröttnat på tre stycken Rolex och bara had SD'n kvar.
Rolex - AR 1.jpg

Rolex - AR 2.jpg
Den där Fortisen var grym! Vill ha en sådan, referens på den?

Tillbaka
Topp