• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Är på finmiddag Smygehus.
image.jpg
Kom ihåg att prata med din bordsdam. ;) Snygg GMT btw.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack för att du gillar mina bilder.
Självklart vill jag inte att du ligger sömnlös på nätterna! Så här är det:
Det blir sällan telefonbilder. Jag använder oftast en Nikon D600 med ett 50mm f/1.8 objektiv + närbildslins. För ljussättning inomhus brukar jag ta min blixt - Nikon SB600.



OK...tack själv, jaja, det förteller ju en hel del. Hur som haver, bildrna och ljuset blir grymt, mycket bra jobbat Fender59. Tyvärr har jag själv börjat köra åt andra hållet, fotar nästan bara uteslutande med mobilen nu mera. Kör med min gamla D7000, men det är kanske dags för en uppdatering av kameran, vi får se. Kommer uppskatta dina bilder i fortsättningen också, trots att du avslöjade hemligheten :D .
 

Fender59

Patek
2-Faktor
OK...tack själv, jaja, det förteller ju en hel del. Hur som haver, bildrna och ljuset blir grymt, mycket bra jobbat Fender59. Tyvärr har jag själv börjat köra åt andra hållet, fotar nästan bara uteslutande med mobilen nu mera. Kör med min gamla D7000, men det är kanske dags för en uppdatering av kameran, vi får se. Kommer uppskatta dina bilder i fortsättningen också, trots att du avslöjade hemligheten :D .
Jag var på väg åt samma håll, trodde att mobilens bekvämlighet skulle lösa allt. Men det är bara att bita i det sura äpplet och erkänna att bildkvaliteten inte är det samma i mobilen som i en schysst systemkamera.
 
Topp