• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

F9EB47D3-6BF7-4D83-9C68-D2F6D05B241F.jpeg
 
Upptäckte att låsanordningen på Seikoarmbandet var lite för mycket åt ena hållet. Så jag började med att flytta en länk till andra sidan. Detta har jag ju gjort flera gånger på klockarmband. Men det gick inte alls att få in pinnen. Efter ett tag upptäcker jag att det är två olika typer av pinnar(eller vad det kallas) i samma armband. Har inte sett det förut. Brukar det vara så?

20210724_215333.jpg

Nej. Det brukar inte vara så. Har aldrig stött på den kombinationen tidigare, och att bandet skulle vara utformat sådär från fabrik har jag svårt att tro. Har haft många Seiko under årens lopp och ingen har sett ut så där.
Du är inte förste ägare av den där va?

Vad jag vet är jag förste ägaren. Men jag beställde från Watchia och vet inte om den kan ha varit begagnad. Men jag tror den kom med lapp och var inplastad.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp