• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Bytte till Certina!!
0D81A30D-D9A9-4FAB-8017-7CB23E8BFE4D.jpeg
 
Sitter med min nya klocka jag hämtade ut idag. Spinnaker Croft mid sized ELEMENTAL.
Detta är min 6e automat och 1a dykarautomat. Tanken är att jag med denna klocka ska sätta stopp för klockköp för resten av året.
Det finns iofs en till G-shock som lockar samt en Certina. Samt en till Tissot. För att inte tala om nån Vostok som lockar...
Oddsen att jag ska lyckas hålla mig resten av året är väl inte de allra bästa...🙄

20210809_201544.jpg
 
Sitter med min nya klocka jag hämtade ut idag. Spinnaker Croft mid sized ELEMENTAL.
Detta är min 6e automat och 1a dykarautomat. Tanken är att jag med denna klocka ska sätta stopp för klockköp för resten av året.
Det finns iofs en till G-shock som lockar samt en Certina. Samt en till Tissot. För att inte tala om nån Vostok som lockar...
Oddsen att jag ska lyckas hålla mig resten av året är väl inte de allra bästa...🙄

20210809_201544.jpg
Visst är hobbyn mysig. Du har hunnit med mycket på kort tid!
 
Visst är hobbyn mysig. Du har hunnit med mycket på kort tid!

Tack! Jo verkligen! 20 klockor på ca 8 månader. Jag har verkligen sjunkit ned i klockträsket med rask fart! Men jag har också lärt mig mycket. Både om klockor i allmänhet och vad jag gillar. I en klockvideo sades det att smaken förändras. Man utvecklas. Och det stämmer. Vissa modeller jag precis i början gillade finner jag inte lika lockande nu. Och det är modeller jag i början inte alls var intresserad av men nu börjar finna lockande. Och jag är inte ens 1årig klocknörd...
 
Sitter med min nya klocka jag hämtade ut idag. Spinnaker Croft mid sized ELEMENTAL.
Detta är min 6e automat och 1a dykarautomat. Tanken är att jag med denna klocka ska sätta stopp för klockköp för resten av året.
Det finns iofs en till G-shock som lockar samt en Certina. Samt en till Tissot. För att inte tala om nån Vostok som lockar...
Oddsen att jag ska lyckas hålla mig resten av året är väl inte de allra bästa...🙄

20210809_201544.jpg
Jo du... köpa EN Vostok. Lika sannolikt som att en alkoholist tar ETT glas vin i buffén vid all inclusive . Doppar du tårna i ryssträsket är du fast. Men det är ett angenämt sätt att vara fast å andra sidan.😊👍
 
Jo du... köpa EN Vostok. Lika sannolikt som att en alkoholist tar ETT glas vin i buffén vid all inclusive . Doppar du tårna i ryssträsket är du fast. Men det är ett angenämt sätt att vara fast å andra sidan.😊👍

Jag planerade faktiskt att beställa minst 2 om jag ändå beställer. Men på Soviet market var aldrig minst 2 modeller jag ville ha i lager samtidigt.
Och de flesta av armbanden var inte i lager heller. Så det är lagt på hyllan.
 
IMG_0161.jpeg

Godmorgon . Då var det tisdag och dax för klockbyte och lite morgonkaffe...
5585DDC7-B2FA-4D6B-8590-D30A0949058E.jpeg

men har hunnit spela 13 hål på morgonen och golfklockan idag som synes = vattenfestivalklockan ! Jaha det var ju några år sedan festivaler gick av stapeln i "storstan". Ha,re bra// 🦊 (Lev i nuet och vänta inte till i morgon, utan plocka livets rosor idag.//Oscar Wilde)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp