• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

På MTBtur i skogen!
IMG_20210912_121520_Bokeh.jpg

Idag hände det som inte får hända, ett stift lossnade och jag tappade klockan på asfalten😭
Hjärtat stannade för en sekund, visste inte vad jag skulle ta mig till. Min fina Pre Bond💔

Som tur var så landade den på baksidan av klockan, och klarade sig fantastiskt bra med tanke på vad som hände. Inga som helst märken på bezel, glas eller boetten ovanifrån. Värsta skrapmärkena blev på länken. Men det kan jag leva med, känns som att det var tur i oturen att det inte blev värre.

Nu ska denna lämnas in för att få nya stift i hela länken så att jag slipper uppleva något liknande igen🙄
93D6B29F-1C16-4654-9D98-D6D8E06F3CC6.jpeg

Idag hände det som inte får hända, ett stift lossnade och jag tappade klockan på asfalten😭
Hjärtat stannade för en sekund, visste inte vad jag skulle ta mig till. Min fina Pre Bond💔

Som tur var så landade den på baksidan av klockan, och klarade sig fantastiskt bra med tanke på vad som hände. Inga som helst märken på bezel, glas eller boetten ovanifrån. Värsta skrapmärkena blev på länken. Men det kan jag leva med, känns som att det var tur i oturen att det inte blev värre.

Nu ska denna lämnas in för att få nya stift i hela länken så att jag slipper uppleva något liknande igen🙄
Skönt att det gick så bra med tanke på hur det kunde gått 👍

Det är ju inte den 13:e idag.
Detsamma höll nyss på att hända för mig.
Så dock att det skruvade stiftet var långt ute, och länken hängde snett.
Hann stoppa det hela, innan fall i stenläggning.
Nu är allt på plats igen.
20210912_154211.jpg

Förstår hur det måste ha känts! Det hände mig nästan i somras med min Islander ISL-54. Jag var ute och gick och skulle kolla tiden då jag upptäckte att ena sidan av armbandet hade lossnat och hängde fritt. Det var tack vare att jag bar långärmad sommarjacka som klockan ändå hade hållits på plats.
Efter det hände har jag inte använt den klockan förrän nyligen när jag både limmade skruvarna med skruvlim samt förseglade ovanför med superlim.
Men jag förstår att det kändes värre för dig med en Omega än det hade känts för mig om min klocka hade ramlat i gatan. Islandern är ämnad som en beater och jag har den av och till på jobbet så jag kommer inte bli jätteledsen över att den får repor.

Men armbandet till din Omega har alltså vanliga stift, inte skruvar?

Senast ändrad:
Skönt att det gick så bra med tanke på hur det kunde gått 👍
Ja verkligen, är ändå ”glad” för att det inte blev värre skador!
Det är ju inte den 13:e idag.
Detsamma höll nyss på att hända för mig.
Så dock att det skruvade stiftet var långt ute, och länken hängde snett.
Hann stoppa det hela, innan fall i stenläggning.
Nu är allt på plats igen.
20210912_154211.jpg
Jasså?! Vilken tur att du klarade dig från att tappa den, är inte alls roligt! Du får hålla ett vakande öga så det inte händer framöver heller😃
Förstår hur det måste ha känts! Det hände mig nästan i somras med min Islander ISL-54. Jag var ute och gick och skulle kolla tiden då jag upptäckte att ena sidan av armbandet hade lossnat och hängde fritt. Det var tack vare att jag bar långärmad sommarjacka som klockan ändå hade hållits på plats.
Efter det hände har jag inte använt den klockan förrän nyligen när jag både limmade skruvarna med skruvlim samt förseglade ovanför med superlim.
Men jag förstår att det kändes värre för dig med en Omega än det hade känts för mig om min klocka hade ramlat i gatan. Islandern är ämnad som en beater och jag har den av och till på jobbet så jag kommer inte bli jätteledsen över att den får repor.

Men armbandet till din Omega har alltså vanliga stift, inte skruvar?
Men wow vilken tur du hade, synd att min jacka kunde agera superhjälte och rädda klockan lika som din gjorde😁 Extra jobbigt när det är en äldre Omega som är svår att få tag på i ett sådant fin skick. Men då var det tur att bezel, glas och boett klara sig bra!
Ja precis, det är vanliga stift. Funderar på om ett stift kan ha brutits eller liknande?

Ja verkligen, är ändå ”glad” för att det inte blev värre skador!

Jasså?! Vilken tur att du klarade dig från att tappa den, är inte alls roligt! Du får hålla ett vakande öga så det inte händer framöver heller😃

Men wow vilken tur du hade, synd att min jacka inte kunde agera superhjälte och rädda klockan lika som din gjorde😁 Extra jobbigt när det är en äldre Omega som är svår att få tag på i ett sådant fin skick. Men då var det tur att bezel, glas och boett klara sig bra!
Ja precis, det är vanliga stift. Funderar på om ett stift kan ha brutits eller liknande?

Jag misstänker det. Av min hittillsvarande erfarenhet är det svårt för ett stift att lossna. Och man märker normalt om det börjar sticka ut på en sida. Skruvarna till armbandet(första klockan jag har med skruvar) är gängade bara en kort bit och fäster bara i slutet så om de lossnar bara litegrann så ramlar de direkt av. Jag visste inte tidigare att man med skruvar bör ha skruvlim så det kom som en överraskning.
Medan jag tyckte det gick snabbt och smidigt med skruvarna så får jag för mig att stift är säkrare. Kan inte se hur stiften på t.ex. mina Seikoklockor skulle lossna utan vidare.

Tillbaka
Topp