• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ute på tur
IMG_20211007_165949__01.jpg

Paketdags idag igen. Dock inte med en klocka denna gång. Men jag kände för att ta på mig en klocka som matchar!

20211007_181921.jpg

Jag har samma spottingscope med 45 graders prisma sedan flera år, och har länge tänkt skaffa även den raka modellen.
Pentax spottingscope har den fina möjligheten att de har fattning för 1,25 tums astronomiska okular. Vilket innebär att det finns hundratals okular att välja mellan, istället för många andra märken som har fattning som bara passar deras egna okular.

20211007_182528.jpg

Skänker en tanke till våran älskade och saknade Klasse! Går inte en dag utan att man tänker på dig kompis 🙏🥺❤️!

03FF4FF0-BCCE-4A54-B5C2-091859EAF9DC.jpeg
ECD63205-F921-44F5-AC6B-44E1F80FA8E5.jpeg

Idag är det 3 månader sedan du lämnade jordelivet 😭!

7538E14C-FF3A-4523-8BA0-B85AFCC9F704.jpeg
Få katter har fått så mycket kärlek som Klasse!
Ändå rätt fint att veta att våra fyrfota vänner väntar på oss i regnbågslandet! 🌈

Pausar arbetet lite för dagens första espresso. Det blir en låååång dag idag med mkt jobb. Detta kvartal har startat extremt positivt. Har svidat om Expyn till länk och funderar på hur Ploppen skulle se ut på "KS Explorer"-bandet. Ploppen kanske får hänga med och 🛩️ 🪂 i helgen.
Ha en underbar fredag alla KSare
tempImageegZ1DJ.jpg
tempImageBO19Ji.jpg

Tillbaka
Topp