• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

3B8260C5-07FF-4AA7-9D2E-8D90A76FF099.jpeg

Då var det dax att börja lite extra som ” jobbonär” några timmar …
8C614E22-20DE-4DD2-B9FE-86F162C852C6.jpeg

I veckorna. Ha’re bäst//🧐

Senast ändrad:
Det är lätt hänt att ta saker för givna och bli mer eller mindre ställd när det visar sig att så inte är fallet. ;)

Vi har gemensamt varmvatten från en undercentral till fjärrvärmen i vårat villaområde. När vi duschade i lördags märkte vi att varmvattnet inte alls var så varmt som det brukar och igår var det ännu sämre, så då blev det ingen dusch. Efter felanmälan var bedömningen att det skulle vara åtgärdat i morgon, så vi kollade om vi fick låna duschen hos en kompis ikväll. Undrens tid är dock inte förbi då det precis är tillbaka till normalt igen, så just nu ser jag fram emot kvällens dusch hemma. :happyhappy:
Omega 42 2022-11-21 (kran).jpg

Senast ändrad:
Dags för kvällskäk, måste ju vara ruggigt bra med alla C-vitaminer man får i sig i dessa tider!

Tänkte även kolla lite fotbolls VM, men det känns väl inte helt 100 med tanke på vart det går av stapeln! Är många sker som inte står rätt till i Qatar…

3E35FF58-A9A8-49C0-80DB-F37AA2B5F47B.jpeg
32FBADEB-D917-4547-91DE-0B011D7EE547.jpeg

Senast ändrad:
Tack
Den vänstra är en Conquest ref 9025 18k, år 1961. Cal 291.
Den andra är en Conquest ref 9001 18 k, år 1958 Cal 19 AS.
Underbara, har googlat 2 timmar. Finns många som tur är. De finns kopior som nytillverkas.
Totalt missat dessa.
Min favorit-serie är annars Omeega De Ville, tex denna som jag äger. Även den nytillverkad i gammal FIN stil.

IMG_4995.jpeg

Tillbaka
Topp