• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Men Satan vilka amatörer ni är då 🤣 Det trodde jag inte om er. Nu vet ju iofs inte jag exakt hur det ser ut på Era blodcentraler. Men här där jag lämnar (sedan 20 år) är det sån otrolig skillnad på fikat och snasket i början av dec och tiden mellan lucia och jul 😋 så rutinerad som jag är bokade jag av min tilldelade tid förra veckan och bokade om den till nästa måndag 😬 Sist var det chokladaskar, skumtomtar, lussekatter och gud vet allt😍 till skillnad från de där torra kakorna och polarklämmorna de bjuder på under resten av året
Nä samma gamla fika men jag har en fruktansvärt massa ljuslyktor från Ittala eftersom frugan säger att jag skall välja en sådan som gåva🤣
 
Tar en liten söndagswirre. Fick glasen idag när jag hjälpte mor och far att organisera om några skåp.
Mamma: Fina, fick du dem under resor med SAS?
Pappa: Fick och fick...
_DSC2531-01.jpeg
 
Nä samma gamla fika men jag har en fruktansvärt massa ljuslyktor från Ittala eftersom frugan säger att jag skall välja en sådan som gåva🤣
Haha. Och vi har mattallrikar och assietter till förbannelse! Swedish grace från rörstrand vill jag tydligen ha varje gång enligt min fru 🙄
Tar en liten söndagswirre. Fick glasen idag när jag hjälpte mor och far att organisera om några skåp.
Mamma: Fina, fick du dem under resor med SAS?
Pappa: Fick och fick...
_DSC2531-01.jpeg
Haha 😂 Hög igenkänningsfaktor där. Farsan har hela hörnskåpet fullt med exakt de där glasen 😬
 
Väntar på att dagens skörd ska bli färdiga så man kan vacca dem. Gått 7h ca och innertemp på 55c. Så jag killgissar på att de behöver ca 2h till. Det här gänget är rökta med 3/4 äpple och 1/4 hickory
37EB1B13-CC59-4FB5-B59C-8553C3EC8336.jpeg
Killgissade ändå halvskapligt! 2,5h sena var de klara. Nu är de vaccade så de får dra till sig några dagar för röksmaken. Och husse ligger i sängen
1E9EC121-3DD9-4E69-A187-EBF3C3A860DD.jpeg
 
Men Satan vilka amatörer ni är då 🤣 Det trodde jag inte om er. Nu vet ju iofs inte jag exakt hur det ser ut på Era blodcentraler. Men här där jag lämnar (sedan 20 år) är det sån otrolig skillnad på fikat och snasket i början av dec och tiden mellan lucia och jul 😋 så rutinerad som jag är bokade jag av min tilldelade tid förra veckan och bokade om den till nästa måndag 😬 Sist var det chokladaskar, skumtomtar, lussekatter och gud vet allt😍 till skillnad från de där torra kakorna och polarklämmorna de bjuder på under resten av året
Vid Odenplan så är polarklämmorna borta och det finns färskt bröd i mängder med massor av pålägg. Fikalängder och bullar. T.o.m. köttfärspaj om man vill ha något matigare.
 
IMG_5442.jpeg
Godmorgon. En kopp morgon tea med honung och pepparkaka samt en blå "vintageklocka" på handleden.Det är ju Måndag. Ha´re bra// 🧐 (Man ska vara snäll mot dem som är stygga, för de behöver det mest, då blir de kanske snällare.//Nalle Puh)
 
Men Satan vilka amatörer ni är då 🤣 Det trodde jag inte om er. Nu vet ju iofs inte jag exakt hur det ser ut på Era blodcentraler. Men här där jag lämnar (sedan 20 år) är det sån otrolig skillnad på fikat och snasket i början av dec och tiden mellan lucia och jul 😋 så rutinerad som jag är bokade jag av min tilldelade tid förra veckan och bokade om den till nästa måndag 😬 Sist var det chokladaskar, skumtomtar, lussekatter och gud vet allt😍 till skillnad från de där torra kakorna och polarklämmorna de bjuder på under resten av året
Spännande! Jag får smita till Odenplan och göra en empirisk undersökning i närtid då!
 
Jag och klockan prövar AI via ChatGTP - bedöm själva om det är framtiden för KS 😂
Screenshot_20221212-085503_Chrome.jpg
Screenshot_20221212-085512_Chrome.jpg
Screenshot_20221212-085520_Chrome.jpg
 

Bilagor

  • Screenshot_20221212-085153_Chrome.jpg
    Screenshot_20221212-085153_Chrome.jpg
    98.1 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp