• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ute i naturen
F7BEC1FA-B43A-41F0-B7AF-E5A218FD0768.jpeg

Batteribyte eller snarare byte av kondensator eller vad det heter i en Kinetic. Capacitor på engelska. Jag är definitivt ingen urmakare och synen blir ju inte bättre med åren, så det var ett riktigt pyssel vill jag lova. Två skruvar i microstorlek snäppte iväg och försvann, förmodligen för evigt. Rotade fram ett gammalt uttjänt urverk av okänt märke och lyckades få loss två skruvar som otroligt nog passade perfekt. Det här var den första Seikon jag köpte, någon gång 94-96 i Turkiet på en semester, men den har börjat få svårt att hålla laddning så jag beslöt att ge det en chans. Ser ut att fungera, så den i bakgrunden (också kinetic) skall nog får sig en omgång den också, har stått still nu i flera år men den behöver även nytt glas, får se om jag vågar mig på det.
20221227_172126.jpg

Tillbaka
Topp