• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Lite kvalitetstid. Bytte till grönt natoband inför sommaren.
20230617_205437.jpg

Jag och mina klockor funderar. Vilken kan säljas? Inte den på handleden, älskar den ju! Och inte pappas gamla Tissot från 1965 aldrig servad som ändå funkar. Men kanske Omega speedmaster får vandra vidare för vi har ingen personlig relation.
Sånt funderar jag på en kväll som denna.
IMG_7636Saturday.jpg

senaste prognosen säger att det ska hålla på hela dagen, äntligen blev det regn.
Ja hoppas hoppas de håller på nu. Bara fått halv skörd knappt de på mina gärden i år, beten borttorkade. Vill inte tvingas slakta ut fler av mina djur pga av att det inte regnar, är slakt köer enda till september så är katastrofläge. blir ju många luftköer när lantbrukare blir oroliga. kunde bli mer regn nu i veckan också, bara hoppas. De kommer gå åt stora mängder.

Kör en kaffe på det
PXL_20230618_051619702.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg

Ja hoppas hoppas de håller på nu. Bara fått halv skörd knappt de på mina gärden i år, beten borttorkade. Vill inte tvingas slakta ut fler av mina djur pga av att det inte regnar, är slakt köer enda till september så är katastrofläge. blir ju många luftköer när lantbrukare blir oroliga. kunde bli mer regn nu i veckan också, bara hoppas. De kommer gå åt stora mängder.

Kör en kaffe på det
ja läget är katastrofalt, det skulle behöva regna konstant en månad för att ens komma i närheten av vad som behövs.

har regnet väl lyckats tränga igenom högtrycket så finns det stort hopp om mer regn, det värsta är ju när högtrycken låses fast.

Kör en kaffe på det
Faller ett stilla regn här sedan nån timme.
Om våra gräsmattor och blommor torkar en sommar spelar ju ingen störr roll men att ni lantbrukare återigen får en tuff sommar...
Att ni orkar!
FD7387CE-9EB1-4777-A735-E26CFA61B536.jpeg

Senast ändrad:
Ska försöka få någon ordning på torpet innan Los Tantos kommer hem!

Tyvärr blev det inte bra med underredet jag tillverkade igår! Själva ramen som lådan ligger på, hade slagit sig något så grönjävligt så här i värmen! Så det är därför jag får försöka få det rakt med lite avkap.

Liten tröst i bedrövelsen, är att benen eller den nedre delen är spikrak! Jag får sonika, göra en ny ram vid tillfälle. Och inte att förglömma, nu är alla skivlådor tillgängliga…

IMG_4775.jpeg
IMG_4777.jpeg

Senast ändrad:
IMG_1549.jpeg

Go förmiddag ! Morgonpromenaden blev 9 hål lång, dock inget regn på mig. Nu "nymummad" och...
IMG_1548.jpeg

strax blir det morgonkaffe å frukost med Frun.Ha´re bäst // 🧐 (Svårigheter är egentligen bara saker att överkomma//Henry Shackleton)

Tillbaka
Topp