• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Jobba jobba jobba!
IMG_4662.jpeg
 

GBG81

Omega
2-Faktor
Jag fick också utstå en del kritik. Jag tog av plasten och la min hulk i lådan istället. Håller med många om att det förstår klockans utseende. En klocka är ju till för att användas egentligen
Håller med om det med. Sen den lilla detaljen om varför jag hade skydd på försvann iväg i tomma intet 🙂 men visst är det så. Har bestämt mig för att behålla denna så då rök plasten. Inga konstigheter
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Håller med om det med. Sen den lilla detaljen om varför jag hade skydd på försvann iväg i tomma intet 🙂 men visst är det så. Har bestämt mig för att behålla denna så då rök plasten. Inga konstigheter
Inplastade klockor är ett nytt fenomen för bruksur i klockvärlden och ganska långt ifrån hur entusiaster ser på klockor och deras användning. Stort fokus på "värde" och tjäna några tusenlappar var inte normalt här för några år sedan. Man räknade med att gå +- 0 eller tappa några tusen när man sålde en klocka.
 

Lingrush

Cartier
Inplastade klockor är ett nytt fenomen för bruksur i klockvärlden och ganska långt ifrån hur entusiaster ser på klockor och deras användning. Stort fokus på "värde" och tjäna några tusenlappar var inte lika normalt här för några år sedan. Man räknade med att gå +- 0 eller tappa några tusen när man sålde en klocka.

Det behöver inte alltid handla om värde utan att många bara hatar hairlines och vill hålla den fräsch. Finns en anledning till att folk polerar sina klockor för att spetsa fräscha upp utseendet. Eller att man har ett arbete som kräver rätt mycket hands on och kommer göra rätt stor skada på klockan. Visst, man kan alltid köpa sig en beater och slänga av och på, men vissa kanske föredrar lite tejp och så har man den som daily. Jag slet iaf av tejpen och lät min ligga tillsvidare
 

GBG81

Omega
2-Faktor
Inplastade klockor är ett nytt fenomen för bruksur i klockvärlden och ganska långt ifrån hur entusiaster ser på klockor och deras användning. Stort fokus på "värde" och tjäna några tusenlappar var inte normalt här för några år sedan. Man räknade med att gå +- 0 eller tappa några tusen när man sålde en klocka.
Jag förstår det och håller med i sak.
I mitt fall så köpte jag bägge på andrahandsmarknaden en bra bit över listpris.
Och tills jag kände mig säker på att det var rätt så vill jag skydda den/dem då jag om jag skulle släppa dom försöka försvara det jag gav. Vi alla är olika och jag är en rastlös själ som kan vara lite impulsiv🙂 det blir fel i min värld att jag skulle tillhöra de som flippar för pengarna skull. Jag backar på de flesta klockor jag köper på andrahandsmarknaden 🙂 tur man kan ta igen det på börsen. Nog om det nu!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Det behöver inte alltid handla om värde utan att många bara hatar hairlines och vill hålla den fräsch. Finns en anledning till att folk polerar sina klockor för att spetsa fräscha upp utseendet. Eller att man har ett arbete som kräver rätt mycket hands on och kommer göra rätt stor skada på klockan. Visst, man kan alltid köpa sig en beater och slänga av och på, men vissa kanske föredrar lite tejp och så har man den som daily. Jag slet iaf av tejpen och lät min ligga tillsvidare
Repor och märken på en klocka är nästa omöjligt att undvika. Men går väl om man bara bär den hemma när man sitter stilla i soffan eller liknande. Tror jag talar för de flesta att jag inte ens skulle köpa en klocka om jag inte kunde hantera att den blir repig när den används, hela grejen med att köpa en klocka är att använda den. Sen kan man köpa något för att låsa in i kassaskåp/bankfack och hoppas priset går upp.

Polera i samband med service kan man göra, men får också ha i åtanke att former och originalfinish förstörs, vilket få uppskattar.
 

Lingrush

Cartier
Repor och märken på en klocka är nästa omöjligt att undvika. Men går väl om man bara bär den hemma när man sitter stilla i soffan eller liknande. Tror jag talar för de flesta att jag inte ens skulle köpa en klocka om jag inte kunde hantera att den blir repig när den används, hela grejen med att köpa en klocka är att använda den. Sen kan man köpa något för att låsa in i kassaskåp/bankfack och hoppas priset går upp.

Polera i samband med service kan man göra, men får också ha i åtanke att former och originalfinish förstörs, vilket få uppskattar.

Det bästa utgångsläget är att köpa en klocka för att använda den såklart, utan tejp. Njuta av den och ta konsekvenserna om det skulle kosta någon liten värdeminskning om 10 år. En daglig njutning under 10 års tid kan få kosta lite pengar också
 
Topp