• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Dricker kaffe och knackar kod
343d9e84a4e1ca57bb803dd309558c9c.jpg
Nespresso och Rolex på jobbet,det går bra nu?
 
hur blir man som vit svensk välkommen där inne? vore sjukt roligt att pröva på. vart från Afrika kommer de flesta ifrån förresten?

Ingen som bryr sig alls, man blir behandlad som alla andra. Det ända är att de frågar ofta om ens "västerländska" åsikt i deras diskussioner så det är ganska kul, bara jobbigt om man risig på engelska som jag är haha. Sen blir man alltid kallad för "tubab" vilket betyder viting på wolof, dock med glimten i ögat.

De är verkligen från överallt men de som jobbar där är västafrikaner förutom en jamaican.

Du borde göra ett besök, det är nice där :)
 
Ingen som bryr sig alls, man blir behandlad som alla andra. Det ända är att de frågar ofta om ens "västerländska" åsikt i deras diskussioner så det är ganska kul haha, om man inte är så risig på engelska som jag är. Sen blir man alltid kallad för "tubab" vilket betyder viting på wolof, dock med glimten i ögat.

De är verkligen från överallt men de som jobbar där är västafrikaner förutom en jamaican.

Du borde göra ett besök, det är nice där :)


jag har blivit kallad tubab en hel sommar när jag volontärarbetade i Senegal så jag vet vad det betyder. borde gå dit. tack för tipset!
 
Angostura är the shit! Någon form av old fashioned kanske?

Yep! Bättre än på de flesta krogar...

1 rejäl tsk råsocker (det här med bit är bara "for show"), 2-3 stänk Angiostura Bitter, å sen lika mycket Angostura Orange (viktigt för balansen i den perfekta Old Fashioned'en) å en skvätt vatten.
Det här larvet m sodavatten är bara löjligt... Avvakta 1 min eller så, sedan muddla/rör/krossa/grosa runt i blandningen.
Sedan slänger du i onödigt mycket is i glaset. Å då menar jag massor m is! Alltså mycket is... Det är här "Svensson" oftast misslyckas. Allvarligt, minst 1/2 vanlig "isbricka", gärna mer. Känns det för mycket, så har du för små glas... ;-)
Å sen minst 8 cl BRA Bourbon.
Rör som fan. Se till att allt blandar sig bra.
Å slå på 2 cl (eller "en skvätt" Bourbon) till.
Rör om.
Skala en bit citronskal över glaset (viktigare än man tror) å kläm ur det, gnugga mot kanten, å släng i. Gör samma sak m ett apelsinskal om du har/orkar.
Njut den perfekta cocktailen... ;-)

Varsågod! :)
 
Tillbaka
Topp