• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

39898B54-0CD0-49B8-8CA8-F794A204C993.jpeg

Bytt klocka och färdigspelat. Några "birdies" blev det under morgonrundan å nybryggt kaffe å en croissant låter sig smakas väl nu vid köksbordet. Ha’re bäst//🧐
 
Senast ändrad:
Inventerat lådan och försöker fundera på vilka klockor som betyder ngt.

Från vänster.
Gänget som skulle kunna lämna.

Swatch - kul men ingen större relation till den. Okej köpte när jag hälsade på sonen i Genève så kanske får vara kvar.
Apple Watch - testat och visst, fattar grejen men jobbigt att ladda och behöver jag verkligen veta hur många steg jag tar på en dag?
Sinn 756 - varit ihop sen 2010 men kärleken tar slut ibland, dags att släppa taget.
Wempe - första klockan jag köpte här på forumet. Den enda "dressiga" klocka jag har men används väldigt sällan, tyvärr.
G-Shock 200 - sjukt bra display, hatar operativsystemet, borde lära sig av Apple.
Bra att ha nån tålig klocka? Äh om jag ska göra något skitjobb kan jag väl bara stoppa klockan i fickan eller lämna den hemma?
RZE - ville testa en titanare och den är verkligen både bekväm och lättläst. Gillar på alla sätt och vis men ingen relation till den.
Sinn 856B - skulle kunna vara min fieldwatch men blivit sur när den krånglar...

Should it stay or should it go;
Guinand GMT - när alla hypade Sinn Klassik 12 så hade Guinand kommit ut med den 6 månader innan. Gillar deras affärsidé att sälja direkt, bättre klocka än Sinn Klassik12 och 10' lägre pris.
Men - panda är inget för synsvaga 😅
Samtidigt kan jag förtjusas av den.

Keepers
Citizen - Min gamla klocka med alarm från 80-talet. Så kul att den går igen- har sagt att jag ska skaffa nytt band till den, dags att göra det.
Guinand STF - suktat efter Heuer 1550 men skrämd av både priser och att det är vintage.
Så när jag såg den blev jag kär.
Hanhart - historia, manuell och en kvalitetskänsla som är bäst av mina, kanske inte så svårt. Gillar storleken.
Moonswatch - present från sonen 😊

Men känner jag mig rätt kommer jag nog inte till skott att försöka sälja någon och alla ligger kvar...ett tag tills nästa inventering.
IMG_3855.jpeg
 
Tillbaka
Topp