Inventerat lådan och försöker fundera på vilka klockor som betyder ngt.
Från vänster.
Gänget som skulle kunna lämna.
Swatch - kul men ingen större relation till den. Okej köpte när jag hälsade på sonen i Genève så kanske får vara kvar.
Apple Watch - testat och visst, fattar grejen men jobbigt att ladda och behöver jag verkligen veta hur många steg jag tar på en dag?
Sinn 756 - varit ihop sen 2010 men kärleken tar slut ibland, dags att släppa taget.
Wempe - första klockan jag köpte här på forumet. Den enda "dressiga" klocka jag har men används väldigt sällan, tyvärr.
G-Shock 200 - sjukt bra display, hatar operativsystemet, borde lära sig av Apple.
Bra att ha nån tålig klocka? Äh om jag ska göra något skitjobb kan jag väl bara stoppa klockan i fickan eller lämna den hemma?
RZE - ville testa en titanare och den är verkligen både bekväm och lättläst. Gillar på alla sätt och vis men ingen relation till den.
Sinn 856B - skulle kunna vara min fieldwatch men blivit sur när den krånglar...
Should it stay or should it go;
Guinand GMT - när alla hypade Sinn Klassik 12 så hade Guinand kommit ut med den 6 månader innan. Gillar deras affärsidé att sälja direkt, bättre klocka än Sinn Klassik12 och 10' lägre pris.
Men - panda är inget för synsvaga

Samtidigt kan jag förtjusas av den.
Keepers
Citizen - Min gamla klocka med alarm från 80-talet. Så kul att den går igen- har sagt att jag ska skaffa nytt band till den, dags att göra det.
Guinand STF - suktat efter Heuer 1550 men skrämd av både priser och att det är vintage.
Så när jag såg den blev jag kär.
Hanhart - historia, manuell och en kvalitetskänsla som är bäst av mina, kanske inte så svårt. Gillar storleken.
Moonswatch - present från sonen
Men känner jag mig rätt kommer jag nog inte till skott att försöka sälja någon och alla ligger kvar...ett tag tills nästa inventering.