• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Hej - är du nöjd med uret? Har kikat lite på den. Inte helt nöjd med att den inte är vattentät. P
Ja den är riktigt fin. Jag har inte haft den så länge dock. Att den knappt är vattentät är inget jag stör mig på. Vill jag dyka eller något annat aktivare har jag andra klockor för det.

image.jpg

Slutar kvällen i Helsinki precis som jag började. Ett glas rött i hotelbaren.
image.jpg

Helsingfors är en underbar stad att promenera genom även kvällstid. Alla uraffärer utom en har nästan hela skyltfönstret fullt av godsaker.. Det ser ut som de plockar bort lite prylar. Frågan är hur de avgör vad?!
image.jpg
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Kanske skulle ha en Oris igen.. Den till vänster är ju så mycket "jag"!!!
image.jpg

Eller så siktar jag på en favorit sen länge. Panoinverse där i mitten. Mumma!!!
Nattinatti från Finland!!
image.jpg

Frågade min Finske kollega hur det kommer sig att det inte är galler och bortplockade skyltex. Han tittade bara lite lojt på mig och sa med bruten Engelska.. "Most robberys are done during the day"!!

Ursäkta okunnigheten, men vad är Dett för snygg klocka?

Det är en Seiko 7A28-6000. En av klockorna designade för Seiko av Giorgetto Giugiaro som syntes i filmen Aliens från 1986. Denna bars av humanoiden Bishop och brukar i klockkännarkretsar kallas Seiko Bishop. Den kom som reissue sommaren 2013 men detta är originalet. En annan kul grej med klockan är att den är bestyckad med världens första analoga kvartskronografverk.

Faktiskt en av mina favoritklockor. En födelsedagspresent från min fru (dåvarande flickvän) för 5-6 år sedan. Dags att börja använda rackarn!
iaQ9bWT.jpg

Tillbaka
Topp