Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!
Tja, de frågorna svarar man inte på i en handvändning.
Doxa Army urtavlan ser exakt ut som Doxa originalet från tidigt 70-tal, fastän de klockor som upphandlades av försvaret och delades ut till de Schweiziska attackdykarna var svartoxiderade (oljeoxiderade). Att klockan upphandlades av förvaret har gått att vederlägga via officiella dokument från försvarsmakten.
Bronsbesel är ett nytt påfund som inte fanns på originalet.
Synchron Military togs fram av en herre som jag tror heter Rick Marei som tidigare var verksam hos Doxa och som nu är verksam på Synchron.
På grund av upphovsrätten ser denna urtavla annorlunda ut.
Så nuvarande Doxa Army är väl då det närmaste originalet man kan komma om man bortser från att nuvarande boett är i rostfritt och bronsbezel.
Det finns säkert andra här på forumet som är mer insatta i dessa frågor än vad jag är.
Tack för bra svar.Båda är väl i någon mening reissues. Originalet släpptes under Doxa men under en period då doxa ägdes av Synchron och leddes av Rick.
När Synchron lanserade sin reissue fick doxa bråttom att få ut sin.
Detta är min tolkning av diverse internet-källor.