• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Premiärgrillat och en ny ölbekanskap. Trevligt.

DSC_0128.JPG

Hade en vän som köpte skrov och byggde själv därav min fråga. Grym båt btw

Ja, segling är i alla fall en materialsport i stor utsträckning, vilket är rätt kul, och det finns ju handikappsystem och olika klasser, så det är kul nästan oavsett vilken båttyp man kör. Kolla in Mothsailing (Upp mot 30 knots), eller någon fet trimaran typ "Hytroptère" (Drygt 50 knots) bara. Hastighetsvärldrekordet är ca 65 knots (ca 121 km/h), satt av "segel+båten" "Vestas Sailrocket 2", år 2012.

Är dock en vintagekille, så jag nöjer mig än så länge med att tävla med en kul och charmigt klassisk "familjecruiser" från 70-talet. (Maxfart ca 6,5 knots) :)

Sambon åkte 'Blå tåget' mellan Götet och STHLM idag och kom hem och rapporterade: 'småbarnspappa frågade sitt barn om det ville ha smörgås men var mer intresserad vs att surfa KS på telefonen.

...och jag tror att han hade en Tudor. Fast en ny. Den blänkte.'

Så vem av er var det? :)

...dessutom delade hon kupé med 'en pappa som hade en sån där ny Pepsi på sig'.

Hon är väl uppfostrad och det är tydligen på Blå Tåget man ska klock-spotta.

Tillbaka
Topp