• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Så, första posten! Photobucket är f****d up så det får bli en gammal bild på den goa Landsorten. Ska jag byta bort den eller inte, det är frågan. Den är allt bra grym ändå!

bild2.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jaganata skrev:
Så, första posten! Photobucket är f****d up så det får bli en gammal bild på den goa Landsorten. Ska jag byta bort den eller inte, det är frågan. Den är allt bra grym ändå!

bild2.jpg

Hur är den egentligen? Tänker främst på avsaknaden av bandhorn.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En recension av Landsorten skulle sitta som en smäck! Kom igen nu Jockhino! :mrgreen:
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Denke skrev:
En recension av Landsorten skulle sitta som en smäck! Kom igen nu Jockhino! :mrgreen:

Ja du hör Jocke. Det blir du som får köpa den så att Denke kan få sig en omfattande recension. Själv är jag för lat för att skriva recensioner. Allt jag kan säga är att den känns grymt smidigt trots sin size på 44mm och det är just avsaknaden av bandhornen som gör det. Har hittills funkat till alla outfits. Känns riktigt kul att den ändå är såpass unik i utseende och att den är svensk värmer ju även det lite extra. Den är shyrre helt enkelt. Men jag skulle aldrig köra den på länken eller lädret. Ser fånigt ut och känns fånigt, nej gummit är the shit!

Jag var på eventet som Sjöö bjöd in till inför lanseringen av Landsorten och de sålde på mig hela konceptet redan då. Jag var lite skeptiskt till den stora kronan på höger sida som kändes lite malplacerad men det funkar hur bra som helst. Finishen på detta ex jämfört med det som visades upp på förhandsvisningen går inte jämföra. Helt annan finish på tavla och vridring. Den prototyp vi fick klämma på då var cool men man kände att den var en bit från fulländad.

Så, där har ni mina five cents. Cool klocka kort sagt. Hoppas inte att de tillverkar alltför många.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jaganata skrev:
Denke skrev:
En recension av Landsorten skulle sitta som en smäck! Kom igen nu Jockhino! :mrgreen:

Ja du hör Jocke. Det blir du som får köpa den så att Denke kan få sig en omfattande recension. Själv är jag för lat för att skriva recensioner. Allt jag kan säga är att den känns grymt smidigt trots sin size på 44mm och det är just avsaknaden av bandhornen som gör det. Har hittills funkat till alla outfits. Känns riktigt kul att den ändå är såpass unik i utseende och att den är svensk värmer ju även det lite extra. Den är shyrre helt enkelt. Men jag skulle aldrig köra den på länken eller lädret. Ser fånigt ut och känns fånigt, nej gummit är the shit!

Jag var på eventet som Sjöö bjöd in till inför lanseringen av Landsorten och de sålde på mig hela konceptet redan då. Jag var lite skeptiskt till den stora kronan på höger sida som kändes lite malplacerad men det funkar hur bra som helst. Finishen på detta ex jämfört med det som visades upp på förhandsvisningen går inte jämföra. Helt annan finish på tavla och vridring. Den prototyp vi fick klämma på då var cool men man kände att den var en bit från fulländad.

Så, där har ni mina five cents. Cool klocka kort sagt. Hoppas inte att de tillverkar alltför många.

Haha :D Har inte 20lakan just nu dessvärre, annars riktigt cool! Avsaknanden av bandhornen har ju sina fördelar, det går ju bära även större ur då, men lite surt sakna andra alternativ speciellt om länken inte kändes bra. Något fel på den rent funktionsmässigt? Eller var det bara estetiskt? Personligen gillar jag den mer på gummi med, rent spontant, precis som jag gör mer Orisdykarna.
 

Nikkob

Omega
F3AF8A26-646D-4DC9-9416-7BCF9DB66249-10319-00000E9FFF5EFEAC.jpg

Skräpbild men man vill ju dra sitt strå te stacken till detta goda initiativ!
Frugans Seiko-mod dagen till ära, en dag som för övrigt bör glömmas fort.

//N
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Xternbesök idag hos fina leverantören.....då behöver man nåt som lirar.....


84F40080-orig.jpg


Leverantören satt med en flådig stekpanna med stållänk.......
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Denke skrev:
Livsfarligt att luncha med Jakob.dala......

Efter en trevlig lunch är det lätt att man åker därifrån med en Heuer på "prov"....eller som han sa "Testa den ett par dagar och se om du gillar den..." :mrgreen:

908D3FE5-498A-4B20-BFB8-741885F7DC2C-36966-0000365923A7D36A.jpg


Så jag "testar" den idag helt enkelt. :lol:

Trevligt med lunch!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Äntligen!

Den klär din handled:)

Tack! Jag älskar den. Svårfotograferad som fan dock. Vet inte hur mycket tid jag spenderar varje dag på att bara sitta och stirra på den ur olika vinklar. Känns förbannat rätt och bra! Tack för att ledde mig hem Spence ;)
 
Topp