• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Den är med mig hela tiden.
WP_20150617_001.jpg

Sitter på balkongen med en kaffekopp och funderar. Fick ett natoband av en kompis och den enda klockan det passar på rent fysiskt är min Dynamic.

Passar detta natoband på denna klocka? Har fler alternativ, men ingen originallänk, som jag söker.

DSC_0482[1].JPG

Fantastiskt att m. Young kan fixa en länk som den..
Typ 4k kr.

Begriper inte hur man kan renovera en G/S länk så billigt.
Har Mr.Young motiverat hur han gör, och vilka metoder som används? Kan ju vara intressant att veta....
Guldmittlänkarna ser ut vara rätt nernöttade, och måste således bytas ut... Guld kostar... Hrmmm...

Denna.
Skulle hämta ut mitt pelagos gummi som passar på BBs ändlänkar som jag längtat efter i tre veckor men när man äntligen är där, ska betala och få det monterat så har man ju såklart inte ens tänkt tanken på att man behöver ett lås också. JÄVLA SKIT VAD ARG MAN BLIR PÅ SIG SJÄLV DÅ :mad:
image.jpg

Begriper inte hur man kan renovera en G/S länk så billigt.
Har Mr.Young motiverat hur han gör, och vilka metoder som används? Kan ju vara intressant att veta....
Guldmittlänkarna ser ut vara rätt nernöttade, och måste således bytas ut... Guld kostar... Hrmmm...
Lasersvets på stål , guldet är väl ganska lätt att bygga på , det är väl därför man har smitt guld i tusentals år ...

http://www.classicwatchrepair.com/page5.html

Tillbaka
Topp