• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Snygg! Har du lust och förklara hur "Local" och "Home" fungerar?
Det är väl en form av GMT funktion? Gissar att man ställer in tiden där man t.ex bor via "Home" och tiden där man befinner sig via "Local"
Sen switchar man mellan zonerna med knapparna?

//Magnus

Ja precis. Knapparna till vänster är snabbinställning av timvisaren. Är man i en tidszon som är + 4h så ställer man fram timvisaren 4h. GMT-visaren visar då "Home"-time och "Local"-time visar den vanliga timvisaren. Den har även "day/night" indikator som visar blått vid "night" och vitt vid "day".

image.jpg

Ja precis. Knapparna till vänster är snabbinställning av timvisaren. Är man i en tidszon som är + 4h så ställer man fram timvisaren 4h. GMT-visaren visar då "Home"-time och "Local"-time visar den vanliga timvisaren. Den har även "day/night" indikator som visar blått vid "night" och vitt vid "day".

image.jpg
Tack!
Helt sjukt vad Patek kan göra. Måste ha tagit oerhört många timmar och ingenjörer att utveckla ett sådant komplicerat urverk! STOR respekt!!!

Blir så jävla trött på dåligt gjorda gaddningar. När dessutom tatueraren inte ens lyckas få till visarna rätt så är det inte bara fult utan också pinsamt. Stackars kund.
Screenshot_2015-06-28-23-49-38.png

Timvisaren kan med lite fantasi stå på 5 över ett och minutvisaren står väl på 37, typ.
Det här är inte första exemplet som jag sett och förmodligen inte sista heller.

J
Vadå fel på visarna..? Klockan är ju 22 i mitt i ett ser du väl.. :D

Själv är jag ute och åker långa omvägen så ungarna somnar bak i bilen..
image.jpg

Tillbaka
Topp