• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Kör vintage idag.
DSC_5136.jpg

Smälter intryck. Gjorde för första gången huvudstadens större urhandlare igår, dvs Rob, NK, Krons och Nymans. Trevligt bemötande generellt men Krons stack ut speciellt, dels pga mycket trevlig och kunning personal, dels pga ett imponerande sortiment av Rolex och IWC.

Edit: Pratade med @BOTL när jag var hos Rob utan att veta det. Liten värld ...

Passade på att prova YM-guld:
Rolex YM Guld.jpg

Pillade även på en blå YM, som är perfekt i storlek och utformning, men lite för mycket polerad för min smak. Synd på en för övrigt mycket snygg klocka.

Jämförde givetvis en vit och en svart Explorer II'a igen. Svårt val. Byta tavla på min vita till hösten eller köpa en svart också ...? :banghead:

Sen snöade jag in på IWC, närmare bestämt på olika varianter av Ingyn. Svart eller den till 1.500 ex limiterade blåa? Blå listar bara 2k till, så det är inte en prisfråga.
IWC Ingy x 2.jpg

Grym klocka och länk i alla fall. Den klassiskt svarta lär man aldrig tröttna på men frågan är hur det blir med den blåa? Den ändrar nyans från gråblå till ljusblå beroende på hur ljuset faller.
IWC Ingy Blå.jpg

Sen kunde jag inte låta bli att prova en annan Ingy-favorit. Om den vore lite mindre (43mm nu), lägre och billigare (88k listpris!!!) skulle jag hugga en direkt:
Boston 8.jpg

Förrutom att jag hade en riktigt trevlig dag blev jag svårt sugen på en svart Ingy. Nån som vill bli av med sin ...? :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp