• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Citizen Promaster 20 ATM

bild3.jpg

Jävlar vad fet! Lust att förklara vad den gör?

Gör ett försök. Ljusdriven quartz. Analog 24 h visning. Två alarm, två nedräkningar (en för segling) tidtagning, Datum veckodag i vald digitla tidzon alt tid i samma tidzon. Man bl'äddrar enkelt fram tidzoner (städer) och växlar dessa till analog visning (om man vill) med en dubbeltryckning. Den tidigare analoga tidzonen går då över till digital visning. En knapp som ej ses i bild flyttar visarna till kl 12 för att inte blockera digitala displayen. Går 4 år på full ladning och har kalender til 2099. Sommartidsfunktion finns visst också. Bidirectional bezel. Runt 42-43 mm skulle jag tro. Mycket välbyggd tung klocka. Skapligt lume men har ingen belysning.

Kul med en ds action diver till här på forumet:) håller helt med dig om nato och att det ser trevligt ut på bild!! Prova gummi till certinan, fick hem ett förra veckan och det sitter som ett smäck!!
Ah, har tänkt gummi länge men har inte riktigt kunnat bestämma mig för vilket, vad har du valt för gummi till din? Har du lust att slänga upp bild?

Beslutsångest när jag tittar ner i denna ....

pa6ypata.jpg

Eftersom jag tänkte byta till något roligt....

nabumehu.jpg

Ahhhh.... Något av dessa kanske?

nyjy6a4y.jpg

Uteslutningsmetoden gäller här, endast dom fulaste kvar faktisk :) gummi på en Ranchero ?! Haha. Eller nato ? naee fan vad fult iaf vitt !

Detta får det bli! Mesh på Ranchero ... Den kombon har jag aldrig sett eller testat.

e5avysyz.jpg

Hmmmm

e8uge6a9.jpg

Gubbful blev den ! Helt ok på en söndag ;)

3uhysupa.jpg

Jonaz: så schysst den där! Hade köpt Norrläningens om det inte vore för att SA ser för stor ut på min arm men jag har siktet på en Avenger alt Seawolf

Jonaz: så schysst den där! Hade köpt Norrläningens om det inte vore för att SA ser för stor ut på min arm men jag har siktet på en Avenger alt Seawolf

Rekommenderar båda. SA'n är väl kanske inte lika mycket en vardagsklocka som seawolfen, så tvingades jag välja ligger seawolf bra till. Min är dessutom den äldre varianten i titan Så den är rysligt bekväm som vardAgsbeater.

iPhone | Tapatalk

Tillbaka
Topp