• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Rekommenderar båda. SA'n är väl kanske inte lika mycket en vardagsklocka som seawolfen, så tvingades jag välja ligger seawolf bra till. Min är dessutom den äldre varianten i titan Så den är rysligt bekväm som vardAgsbeater.

iPhone | Tapatalk

:woot:
Problemet är att Avengern verkar inte gå att få med vit urtavla... Titan är schysst men kan jag välja kommer jag köra på stål

Submariner 1680 från 1977....!!!!!
GkCaOCQ.jpg
Utmärkt val

Varit och slagit årets första hinkar. Tog med mig den enda quartzen jag har, obekvämt som satan. Hädan efter aldrig mer klocka då jag golfa. :)

1.jpg

Senast ändrad:
Jättefin! Vilka år tillverkades Fat Ladyn?
Ref. 16760 aka Fat Lady aka Sophia Loren
Production Period:1983-1988
Model Name: Rolex GMT Master II
Caliber: 3085, 28800A/h, hacking, quickset (24-hour-hand)
Pressure proof to 100m/330ft
Bracelet: Oyster 78360, Jubilé 62510
Glass: Sapphire crystal
Indexes: Tritium
The Ref. 16760 is the first GMT Master II.
It is nicknamed Fat Lady because of it's extra thick case.
First GMT with white gold indices borders and sapphire crystal, steel was the only option.
Was only offered with the red/black bezel, which was also a new combination.
With the new caliber 3085 the 24-hour hand became Independently adjustable. The seconds hand only stopped when the crown was pulled all the way out -> accurate time could be kept while setting the watch.
Extra large crown gards.

Rktigt bra intensitet idag. Hoppas att Rangers vinner idag och imorgon. Caps är nästan lika tråkiga som Cindy & co.

Rktigt bra intensitet idag. Hoppas att Rangers vinner idag och imorgon. Caps är nästan lika tråkiga som Cindy & co.
Skärp dig Per, nog för att du har bra koll på dina dinkor men när det gäller hockeyn får du nog ställa dig i hörnet! Henke åker hem ikväll eller imorgon, mer troligt imorgon då caps har sista i Verizon.

Skärp dig Per, nog för att du har bra koll på dina dinkor men när det gäller hockeyn får du nog ställa dig i hörnet! Henke åker hem ikväll eller imorgon, mer troligt imorgon då caps har sista i Verizon.
Om du bara visste hur illa det är. Jag håller på Toronto.. :bag:

Tillbaka
Topp