• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ernesto

Patek
2-Faktor
JLC Master Calendar, meteorit.
image.jpeg
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Fördelen med quartzverk. Dom verkar tåla betydligt mer. Hon tickar på fin fint och kronan och knapparna funkar som dom ska. Verkar som att hon landade på andra sidan.
Kanske ska köpa sig det där natot man tänkt på så länge?
Trevligt att höra! NATO är ju ingen dum idé, men samtidigt kan man ju fråga sig hur ofta det nu smäller av ett bandstift och klockan går i backen, även om utseende också är en önskvärd parameter med de banden.:)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Just nu sitter vi och svär!
Klockan fastnade i nått och pang låg den på golvet.
DSC_1749.JPG

Och har ju inga 22mm bandstift på jobbet såklart..

Tur att man har träningsklockan med sig i alla fall
1460532021636780980363.jpg

1460535172505-1231312201.jpg

HAHA!!! Va f#n är oddsen?!
Jag hade ett 22mm bandstift på jobbet!!!
Varför i helskotta har jag det?!? (jobbar inte alls med något som över havet taget har med klockor att göra)
Ping @tissoter @regnguden
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Polera inte! De där skall vara lite användna, tror även att de där håller på att bli lite klassiker.

Edit,
Just det tänkte posta en bild också.
image.jpeg

Beater när man skall till tatueraren!
Hmmm, man kanske skall skippa polering. Tänker mig att om Omega gör poleringen så blir det så pass proffsigt gjort att det inte blir störande, men jag kanske tänker fel?
Denna med vit urtavla ser man faktiskt inte så ofta så lite klassiker kanske de blir..
 
Topp