• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Du tänker för mycket på din fina klocka....:)...ta nu av den, slappna av.... så löser det sig.zzzzzzzzzz.:meh:
Min "fina" klocka ja. Det ser lite ut som om någon har gnagt på boetten, men helt jävla underbart fungerar den!

Man säger ju lite skämtsamt att alla problem kan hjälpas om en soldat dricker vatten och byter strumpor. Allt mellan avslitna lemmar till huvudvärk.
Men är soldaten trött ska man runka och äta banan. Men _ALDRIG_ samtidigt...:D

zapejena.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Det är med viss sorg denna lämnar mig.
Älskar allt med klockan utan just hur den känns på handleden, så fick skiljas idag :(

Hade nästan kunnat behålla den bara för att titta på.

null_zpsba39dc97.jpg
DSC04969_zps4699b414.jpg

Jag ska beställa ring/tavla/glas till den här (6138-0030), visarna har jag hittat bara en auktion på eBay och dom ser inte riktigt ut som mina så är det nån som vet om mina är original? Sen verkar skadan (intryckt) vid "70" vara största problemet... är ringhållaren en separat grej eller måste jag ha ett helt nytt case?
Med vänlig hälsning
Tobbe

Här är en bild på min, som skall vara helt orginal:

136665811657046800_resized.jpg

Här är en bild på min, som skall vara helt orginal:

136665811657046800_resized.jpg

Mm, najs.

Beställde dial/crystal/steelbezel/pushers idag.
Men jag har inte fått fram till 100% hur allt borde se ut original, t.ex. så ser dina visare gula ut? Jag har bara fått fram att dom ska vara orange, vilket även mina gamla är.
Sen har jag sett både och men av vad jag kan läsa mig fram till så ska "TACHYMETER" på bezeln vara gul text?
Har även läst att många aftermarket glas är lite tjockare vilket gör att fasningen på ytterkanten blir större, jämför jag ditt glas med mitt så har mitt glas mindre fasning. Är ditt glas helt flat? mitt verkar ha en mycket svag kupning

edit: testade ta ett kort på min och då ser min fasning större ut också. Kanske var en optisk illusion :)

Blir inte klok på detta hehe :)

Det är med viss sorg denna lämnar mig.
Älskar allt med klockan utan just hur den känns på handleden, så fick skiljas idag :(

Hade nästan kunnat behålla den bara för att titta på.

null_zpsba39dc97.jpg
DSC04969_zps4699b414.jpg

Men då! Du som skrev så fint om GC RS, trodde aldrig du skulle sälja..Varför om man får fråga?

Ge oss all info. Och mer bilder. Berätta allt om inköp mm. Och för guds skull, kom fram med lite fler bilder!

Höhö =) Den är riktigt fin ja, men det är inte en blancpain om det är det du tror..Det är till grunden en Seiko SNZH60 som fått sig ett nato-band med gulddetaljer och en ny urtavla. Urtavlan har en rolig historia bakom sig, det är ett gäng seiko-fantaster från WUS som tsm med Dagaz watch designade och tillverkade denna "Fifty Five Fathoms"-urtavla. Typ som en hyllning till originalet. Urtavlan är helt otroligt fin med ett jäkla djup och med fina höjda väl-lumade index. Dessa tavlor gjordes i en begränsad upplaga och just min fick jag kämpa lite för =) Sånt e kul!

Tror jag ska sälja den, så PMa om du är sugen!

4U3U0Z1.jpg

2IXpXZp.jpg

rhcvhuS.jpg

Såg att jag inte bidragit i denna tråden.
Förvaltar för närvarande dessa:
uvagejab.jpg

9u2atupe.jpg

Bonusbild på frugans:
8u4epyqu.jpg

/ j

Bonusbild
uvagejab.jpg

Bonusbild på frugans:

/ j

/ j

Oj! Den där carreran var helt otrolig! Osäker om jag tidigare sett den modellen i guld, är det guld rätt igenom eller låtsas guld? Riktigt fin hur som, skulle gärna vilja se lite fler bilder…Btw är kronograf tavlorna blå?

Tillbaka
Topp