• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Målarn

The Steak
Får rasta denna lite ikväll!! :cool:
20121017_203117.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
80talisten skrev:

Det drar i ha-tarmen varje gång jag får se den. :oops:
Har redan börjat lägga in argument i familjen till att jag borde få köpa mig en i januari när min vidareutbildning är klar.

Det är en för jäkla bra och fin dykare, otrolig valuta och kvalitet för slantarna. Men den har en mindre bra sak, klaspen som känns lite skramlig och lätt - men och ena sidan, den känslan hade ju Subbarna innan 116610LN släpptes med den förbättrade klaspen och i mitt tycke en av de bästa i sitt slag på dykare med sin glidelockfunktion. Men att haka upp sig på klaspen känns onödigt, MM300as dykarförlängning kompenserar detta mer än väl som är bland det mest praktiska och fiffigaste jag sett på divers.
 

Ricrob

Patek
Tuff tenta idag, så turklockan sitter på! Åkte kommunalt idag, för andra gången på snart 3 år :shock: , ngn som vet var bilden togs?

77F1999D-2B88-4440-B163-BC9F154BF3F1-1009-00000131BC7A7E6B.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Eftersom den är min enda fungerande automatare än så länge, så får vintage-Seikon mycket tid. Här på brunt läder, vilket jag tycker blev riktigt nice?!
enybytym.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
80talisten skrev:
den har en mindre bra sak, klaspen som känns lite skramlig och lätt -
Det är ju i titan. Det finns ju flera som bytt ut sitt spänn på sin sitt super oyster till ett från en mm300, så du kan ju säkert köpa ett spänna från exempelvis en seiko sumo, eller yobokies och sätta på det istället, om du stör dig på det. Det är 18mm och borde passa.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
80talisten skrev:
den har en mindre bra sak, klaspen som känns lite skramlig och lätt -
Det är ju i titan. Det finns ju flera som bytt ut sitt spänn på sin sitt super oyster till ett från en mm300, så du kan ju säkert köpa ett spänna från exempelvis en seiko sumo, eller yobokies och sätta på det istället, om du stör dig på det. Det är 18mm och borde passa.

Då är det som jag trott då :) jag har misstänkt att det är gjort i titan utan att vara 100% säker. Jag behåller det nog som det är. Faktum är att det trots den skramligare känslan så skänker det en lite mer myspys känsla till den. Lite mer vintage känsla på nått sätt. :)
 

BME

Cartier
Imorgon förs den vidare till Ricrob...
Får försöka njuta av den lilla tiden vi har kvar den här gången.
Blev tvungen att tröstköpa en G-Shock som kommer landa hos mig imorgon förutsatt att fraktbolagen sköter sig för att användas på nästa veckas golfsemester :lol:
IMG_1790_zps8b77ef14.jpg
 

Rico

Cartier
2-Faktor
7ejyny5y.jpg

Klockan som lyckas vara både tråkigast i samlingen och mest använd!


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 
Topp