• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Josef B

Bestraffaren
20120928_110539.jpg
 

RosaCasio

Cartier
2mgvc3s.jpg


"Skämtklocka" som gör att mina kollegor drar på smilbanden när jag har den på mig jämfört med mina andra ur. Tävlingsvinst från en internettävling för längesedan. Dock håller den tiden för jäkla bra :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Speedyn på armen idag. Sitter ett Omega gummiarmband med viklås på den just nu, som jag egentligen endast köpte för att för jag va ute efter viklåset. Funderar på att sätta tillbaka originallänken eller kanske ett nato.

aragatuq.jpg
 

Mykeys

Cartier
7040 på Zulu av den lite grövre kvalitén. Har inte gillat det innan, men efter några dagars användande så har det mjuknat och nu sitter det som handsken! Nya favvon!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1350918306.769206.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1350918306.769206.jpg
    105.3 KB · Visningar: 397

Camo00

Patek
Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Ekmikael skrev:
Speedyn på armen idag. Sitter ett Omega gummiarmband med viklås på den just nu, som jag egentligen endast köpte för att för jag va ute efter viklåset. Funderar på att sätta tillbaka originallänken eller kanske ett nato.

aragatuq.jpg
Dum fråga kanske, men är det gummit på bilden? Snyggt med stygn i gummit i så fall... Aldrig sett innan... :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Camo00 skrev:
Ekmikael skrev:
Speedyn på armen idag. Sitter ett Omega gummiarmband med viklås på den just nu, som jag egentligen endast köpte för att för jag va ute efter viklåset. Funderar på att sätta tillbaka originallänken eller kanske ett nato.

aragatuq.jpg
Dum fråga kanske, men är det gummit på bilden? Snyggt med stygn i gummit i så fall... Aldrig sett innan... :)

Stämmer bra det. Här syns det lite tydligare.

8a4unyqu.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Ekmikael skrev:
Camo00 skrev:
Ekmikael skrev:
Speedyn på armen idag. Sitter ett Omega gummiarmband med viklås på den just nu, som jag egentligen endast köpte för att för jag va ute efter viklåset. Funderar på att sätta tillbaka originallänken eller kanske ett nato.

aragatuq.jpg
Dum fråga kanske, men är det gummit på bilden? Snyggt med stygn i gummit i så fall... Aldrig sett innan... :)

Stämmer bra det. Här syns det lite tydligare.

8a4unyqu.jpg
Riktigt nice!! :)
 

Ricrob

Patek
Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Camo00 skrev:
Ekmikael skrev:
Camo00 skrev:
Dum fråga kanske, men är det gummit på bilden? Snyggt med stygn i gummit i så fall... Aldrig sett innan... :)

Stämmer bra det. Här syns det lite tydligare.

8a4unyqu.jpg

Det har du visst sett, för hur många ggr har jag inte postat bilder på min PO med ett sådant gummi på!? :D

Mitt har dock orange söm och mäter 22 mm, medans Ekmikaels är till en 42 mm PO med vita siffror och är 20 mm.

Riktigt, riktigt fina och bekväma band och supersnygga med boettskurna slut men i min mening hör de bäst hemma på på PO eller SMP. Speedy'n är bäst på länk eller i andra hand Nato. Fast ändå... Det ser onekligen bra ut! :shock:

4A017845-0BC5-4D5D-AEB2-5AC22A7193E9-10574-00001B54AA57AC60.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mykeys skrev:
7040 på Zulu av den lite grövre kvalitén. Har inte gillat det innan, men efter några dagars användande så har det mjuknat och nu sitter det som handsken! Nya favvon!

Nice! Tog på mig min för en timma sedan. Den har legat i klockboxen i säkert två veckor och jag hade glömt hur skön och cool den är.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Beräknar hur många sjömil det är till kaffebryggaren från sängen. Skönt att ha en slide rule bezel ibland...
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1350975348202.jpg
    uploadfromtaptalk1350975348202.jpg
    136.8 KB · Visningar: 466

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Rber skrev:
Nice! Vad heter modellen?

Tackar! Oris Aquis Divers Date. Finns i svart som jag har med "borstat" keramiskt inlägg och i blått med en mer polerad yta.

Ref enl oris.ch: 01 733 7653 4154-07 8 26 01PEB

Den är brutal på gummi också.

8125_733_7653_41_54_rs.png
 
Topp