Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En manuell klocka i ordets rätta bemärkelse.
Även en stillastående klocka visar rätt tid två gånger per dygnEn manuell klocka i ordets rätta bemärkelse.
Inga konstigheter!
Det var mig ett djupt inlägg såhär mitt i veckan, vadan detta?Spelar ingen roll vilka klockor vi har, slutar som på bilden ändå
Det var mig ett djupt inlägg såhär mitt i veckan, vadan detta?
Aha, blev lite fundersam för en sekund Spännande kombination iallafall!Lunchcocktail o Vasamuseet gör mig lite filosofisk
Lite nyfiken bara, vad time:ar du för någonting? Antar att det har med bryggningen av den ädla drycken att göra
Intressant, jag förstår att ölbryggning är en seriös verksamhet, speciellt när det gäller IPA Självklart så skall man ha en kronograf certifierad av NASA för att göra noggranna tidmätningar Gäller väl samma sak här som det gällde för Apollo 13: "Failure is not an option" Du kanske skulle kunna ordna en Speedy + IPA GTG för oss här på KS?Först tog jag tiden på att få upp vattnet till 78 grader - för att veta inför nästa kok hur lång tid man bör avstätta...
Efter det tog jag tid i 60min, så länge som vattnet ska vara blandat med det krossade malten.
Sen tog jag tid på själva koket, 80min. Med tajming för att kasta i humle i koket var 20-minut.
Hur skulle man lyckas med detta utan en konograf?