• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

image.jpg

Hetsar inte upp mig över spillt kaffe. Byter helt enkelt klockarm och sörplar lugnt vidare.
Prova en på var arm för jämviktens skull. :)

Jäklar vad kul den där var! Har du testat den på ett beige canvas? Känns som att det skulle kunna bli riktigt bra!
image.jpeg
Det har jag inte.
Bra idé dock!
Satt den på ljus struts och tycker kontrasten funkar.
image.jpeg

(Arkivbild)

Just canvas är jäkligt spännande faktiskt. Får skaffa mig några sånna och experimentera lite! Kan även tänka mig att just mörkblått (och/eller grönt?!) skulle funka fint.

En Alpina till kaffet.
image.jpeg
När ska datum-förtrycket upphöra i klockvärlden?
Här har designavdelningen på Alpina kommit fram med en fantastisk boett- och tavel-design men sen i sista sekunden innan release så kommer klåparen Helmut från datum-avdelningen och säger "Vänta lite grand, jag ska bara såga upp ett fett fyrkantigt hål mitt i den snygga subdialen för man måste ha datum!" Jävla Helmut.

När ska datum-förtrycket upphöra i klockvärlden?
Här har designavdelningen på Alpina kommit fram med en fantastisk boett- och tavel-design men sen i sista sekunden innan release så kommer klåparen Helmut från datum-avdelningen och säger "Vänta lite grand, jag ska bara såga upp ett fett fyrkantigt hål mitt i den snygga subdialen för man måste ha datum!" Jävla Helmut.
Håller med om att den hade varit ännu bättre utan datum. Men tänk på Helmut. Han måste ju försörja sin arbetslösa fru och deras fyra barn. Vilken tragedi om också han skulle bli arbetslös.

Tillbaka
Topp