• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

image.jpeg

Bajs vad jag saknar svensk kiosklagad korv med mos :dead:
Nåväl, kommer snart hem på semester.
Just det här var dock inte klassisk svensk korv utan en italienskinspirerad med oklart innehåll och inlagd gurka., köpt i en matvagn på en parkering på magasinsgatan, Men jag förstår vad du menar. Saltakrits är en annan sån där ursvensk smaksensation som utlandssvenskar brukar längta efter när de kommer hem på besök. Jag hoppas du passar på att smörja kråset när du är hemma :)

Just det här var dock inte klassisk svensk korv utan en italienskinspirerad med oklart innehåll och inlagd gurka., köpt i en matvagn på en parkering på magasinsgatan, Men jag förstår vad du menar. Saltakrits är en annan sån där ursvensk smaksensation som utlandssvenskar brukar längta efter när de kommer hem på besök. Jag hoppas du passar på att smörja kråset när du är hemma :)
Menar du tablettaskarna med en svart katt utanpå så är jag game :)

image.jpg

Drabbas av klocktourette när jag ser alla galet snygga klockor i tråden och känner att jag måste lägga in min parfymklocka. Tvångsmässigt. Nu är det gjort. Jag googlade för övrigt (tvångsmässigt) var det var för urverk i den och det var japanskt kvartsverk. Nu undrar jag om det bara görs en sorts kvartsverk i Japan...

Än sålänge har jag bara vält ut kaffe med den. Den verkar funka bättre ihop med rusdrycker. Har säkert med densiteten att göra. På dryckerna alltså.
Rusdrycker har lägre densitet och är därmed inte lika vältliga i höga glas. Har däremot inte sagt att du har fel.
Min teori är att tunga klockor dämpar rörelsehastigheten. Kaffemuggen är försumbar till skillnad från rusdrycken som du är mer kompatibel med. ;)

Tillbaka
Topp